Gå til innhold

Thailand med baby???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært el har planer om å reise til Thailand el liknende land når babyen er under 6 mnd? Vi har egentlig planlagt Thailand reise med bryllup neste februar. Da kommer babyen vår til å være ca 3 mnd. Vil gjerne høre om andre som har gjort dette eller har liknende planer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke reist langt vekk med en tre måneders baby, dersom det ikke var helt nødvendig. Det er viktig at grunnvaksinasjonen er gjort. Noen av disse kan nok fremskyndes, men det er vanskelig dersom babyen bare er tre måneder. Dersom du fullammer er det mindre risiko ved reise enn dersom du bruker morsmelkerstatning helt eller delvis.

Vi var i to måneders pappaperm i Thailand da lillegutt var åtte måneder. Vi var lite på stranda pga varmen, men mye på hotellet og i bassenget der. Hadde en kjempefin tur, men valgte bevisst et reisemål med svært fine sykehus bare noen minutter unna og hadde grunnvaksinasjonen unnagjort. Jeg delamma, og vi hadde med oss det vi trengte av morsmelkerstatning fordi lillegutt var melkeallergiker. Det var lite middagsglass å få kjøpt, så mye av barnematen blei laga på restauranter. Bleier og annet babyutstyr har de kjempegodt utvalg av, men barnestoler er ikke å oppdrive når man skal ut for å spise. Hadde derfor med sac' n'seat.

Vi har reist masse før vi fikk barn og forberedte oss godt. Bodde på leilighetshotell der vi kunne lage en del mat og hadde kjøleskap i leiligheta vår. Valgte også bosted med god standard, hadde kjøpt den lyseste reisevogna (for at det ikke skulle bli så varmt til den lille) med full liggestilling og parasoll, myggteppe (man kan ikke bruke myggspray til så små barn) og UV-drakt. Var ikke i sola på dagtid, for da er det for varmt for så små barn. Det er sjeldent det skjer, men man kan bli smitta av malaria i hele Thailand, selv om det bare er helt i nord man regner som malariaområder (pluss grenseområdene til Kambodsja). Det kan også være utbrudd av andre myggbårne sykdommer som er dødelige for små barn.

Skrevet

Der fikk jeg også svar på mye :)

Takk Emblaa..

Skrevet

Tusen takk for svar!! Blir så glad når jeg får saklige komentarer. Det er så greit å høre fra dere som har erfart dette fra før. Det er jo den beste referansen:) Flere svar ønskes gjerne.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...