~ spiren ~ Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Lurer på når det er vanlig at babyen snur seg med hodet ned? Og når det er vanlig at hodet fester seg? Er bare 25+2, så er vel ei stund i gjen, men lurer...
Gjest Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Det varierer veldig! Med første barnet er det vanlig at de legger seg til rett vei innen uke 34 og da blir liggende, mens det hos fleregangsfødene ikke er uvanlig at barnet ikke snur seg rett vei før uke 37 (selv om de fleste gjør det før dette da). Hode kan feste seg helt fra uke 30 av tror jeg, men vanligste er vel rundt uke 35-36 hos førstegangs og 38-39 hos fleregangs. Om det fester seg da... Jeg har født tre barn hvorav ingen hadde festet seg før fødsel. Mellomste lå også på tvers i uke 36, men hadde snudd seg rett vei i uke 37, og når jeg fødte ham noen dager før termin sank ikke magen (hode festet seg) før jeg hadde full åpning og vannet ble tatt ;-) Hvordan det blir hos akkurat deg er det ingen som vet, men det blir jo spennende å se da! :-)
~ spiren ~ Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. mai 2009 Ok, takk takk Blir spennende å se ja.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 I mitt første så var hodet festet i uke 32-33. I mitt andre snudde han seg i uke 38 og da festet hodet seg med en gang.
2 små og en undulat Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 Husker ikke helt når min første snudde seg, men han festet seg ikke før fødselen var godt i gang... Denne gangen har gutten i magen snudd seg før uke 30 og har holdt seg slik siden. Er nå 34+4 og sjansen er svært liten for at han skal snu seg:) Hodet har ikke festet seg og det er vel sjelden det gjør det for andregangsfødende?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå