Gå til innhold

Noen som har peiling på kosthold og trening her...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3- 4 ganger i uka går jeg turer på 1- 2 timer,gjerne på en fjelltopp. leiter gjerne etter turer som har masse bratte bakker, og jeg går så svetten siler! Blir det ikke en topptur, tar jeg meg en 30- 45 min joggetur.

Jeg spiser stort sett knekkebrød, og da fullkorn eller rug- knekkebrød. Drikker vel kanskje litt lite vann, men jobber med saken.

Prøver å unngå karbohydrater, noe jeg føler jeg klarer fint.Prøver å kutte helt ut snop ol, men er ikke fanatisk så en (liten) sjokolade eller is el. blir det vel kanskje i uka.

...så hvorfor går jeg opp i vekt??? Føler jeg virkelig må jobbe for å holde meg her jeg er. Er så utrolig deprimerende, for jeg føler igrun jeg er sunn og har et aktivt liv.. Jeg er 175 høy og veier 79 kg. Er vel kanskje mye dette, men vet selv at mye av vekten er muskler. Vil absolutt ikke kalle meg feit. Kraftig kanskje, men ikke feit. Kunne likevel tenkt meg å komme nærmere 70 kg. Føler meg langt nede nå...blir det Nutrilett next, eller kan noen komme med gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva spiser du i løpet av en hel dag? Og hvor lenge har du trent slik?

Skrevet

Du trener ihvertfall godt:) Matinntaket ditt høres litt ensidig ut hvis du bare spiser knekkebrød. Spis hver 3 timer, slik at du blir akkurat passe mett. Spis masse proteiner. ikke vær redd for karbohydrater, men sørg for at det er av den sunne typen. Så aktiv som du er, trenger du karbohydrater.

Ellers kan man si at det er ikke unormalt å gå opp i vekt når man trener. man øker blodmengden og muskelmassen.

Jeg trener hardt og ofte 3-4 ganger i uken. Det gikk seigt å se vektnålen peke nedover på vekta. Nå som jeg er gravid og ikke hatt energi til å trene, har jeg gått ned 5 kg i hurtigtempo. har spist mindre, men jeg spiser akkurat det jeg vil. tenker ikke på hva jeg putter imeg, bare jeg får i meg noe.

Men uansett: Jeg bruker å gå ned i vekt når jeg kutter på treningen, fordi jeg blir ganske "pumpa" når jeg trener (trener lite styrke)

Men som noen spurte: Hvor lenge har du trent slik? og si litt mer om hvordan du spiser? Er det bare knekkebrød? Hvor ofte spiser du i løpet av en dag?

Skrevet

oi, skryter visst litt på meg her jeg....spiser bare knekkebrød liksom ja...hehe..

Det jeg mente å si var at alle brødmåltider blir erstattet med knekkebrød. (frokost, luncj og kvelds) Spiser jo selvsagt "vanlig" middag, og det blir jo gjerne noe frukt ol som mellommåltider.

Jeg har igrun trent slik lenge. Er nå 9 mnd siden jeg fikk en liten, så man kan vel si at jeg har trent slik de siste 4 mnd.. I begynnelsen(altså for 4 mnd siden) var jeg storfornøyd; veide 77 kg og syns jeg var kjempeflink! Men så PLUTSELIG var jeg nærmere 80...nå for kanskje en måned siden. Kan ikke huske å ha gjort noen store endringer som tilsa at de kiloene var "velkommen" (styrketrening el.)

Skrevet

Da villle jeg kuttet ut å veie meg, og heller brukt målebånd. Der merket jeg effekt. Vekta kunne stå stille , men jeg gikk ned i cm rundt mage og lår. Prøv noen trange bukser og se om de blir videre etterhvert.

Vekta kan være veldig misvisende.

Kanskje spiser du for mange "brødmåltid". Hvis alle måltidene utenom middag består av knekkebrød kan dette bli for magert /eller for høyt inntak av karbohydrater. Erstatt det med en salat eller noe, vet ikke om du gjør det ???

Det er anbefalt å spise 6 måltider: 4 hovedmåltider og 2 mellommåltider. Sørg alltid for at du er mett etter hovemåltidene, men ikke stappmett;)

Skrevet

Prøv å spis mere proteiner, jeg beregner ca 2-2,5 gram protein pr kropsskg, i løpet av en hel dag. Det er ganske mye, men om du setter deg litt inn i det så finner du raskt ut av hvordan få det til. Jeg tror du spiser for lite, drikker for lite vann, kroppen din kan binde væske om du ikke drikker nok og spiser feil.

Bytt ut ris/pasta med råris, fullkornsprodukter, spis med 3 timers mellomrom, knekkebrød kan byttes inn i varme måltider, f, eks kylling, og grønt, havregryn, havrekli grøt med bær osv.. kutt ut melk, sukker og fy fy, la det bli med en dag i uken med utskeielser..

Prøv å få inn 5-6 måltider om dagen...Har skikkelige gestapo dietter på lur, men da må du være skikkelig motivert ;-)

Skrevet

Er du sikker på at du spiser nok??? Det er ofte problemet med oss jenter, at vi rett og slett spiser for lite og feil sammensatt mat. Dermed går kroppen på sparebluss, forbrenningen går ned og da kan man faktisk legge på seg. Du bør spise 5 små måltider om dagen og masse grønnsaker. Sørg for å få i deg nok proteiner.

Skrevet

Hei :-) Kunne vært jeg som hadde skrevet innlegget, jeg er 1,73 og veier 80 kg nå, litt tyngere enn deg ;-) men føler meg faktisk ikke feit.

Jeg har prøvd alt for å gå ned i vekt de siste 2 årene, var nesten 100 kg da snuppa ble født og har gått på lavkarbo, pulverkurer, til og med reducil tabl., men ingeting hjalp, gikk ned et par kg, så opp igjen i samme farta. Tåler ikke en gang å se sjolade.

Men nå har jeg startet alla Grethe Roede på egenhånd, bruker siden deres til å legge inn alt jeg spiser og ligger på ca 1500 kcal hver dag, utenom 1-2 dager i uken, helst helg, da unner jeg meg litt ekstra, men spiser ikke mer enn 2000 kcal pr.dag.

Jeg har bare holdt på i 3 uker, og har gått ned 0,8 kg pr.uke,

men nå vet jeg at dette er holdbart, jeg sulter ikke og går ned jevnt, vil ned til 75 kg. Har god tid :-) og vet jeg har motivasjon til å fortsette, greit det kommer noen sprekker innimellom, men det er lett å ta seg inn igjen, spiser jo bare vanlig mat, mindre og unngår self. mye snop og prøver å drikke minst mulig alkohol, en fyllekule så er det + 2 kg:(

Trener på helsestudio, mest vekter, er ikke glad i kondisjon, selvom jeg self. skulle trent det. Skal starte turgåing, det er jo veldig bra.

Jeg spiser feks. mye kyllingfillet, salater av alle slag. kokt skinke, magerost, og lett gulost til pålegg, masse grønnsaker og litt frukt, (melon er kalorifattig) Litt nøtter, lett yoghurt, knekkebrød, litt brød, mener man må ha en del karbo også, spes når man trener. Havregrøt med litt banan er god frokost. Masse vann i løpet av dagen.

Tror det er best med et sammensatt, kalorifattig kosthold, hold deg unna kurer, vektnedgangen skal jo være varig.

Skrevet

Høres ut som om det blir veldig mye karbohydrater på deg. Bare et måltid som ikke er brød, altså? Spis mer proteiner og kutt ut det meste av potet/rsi/pasta/brød/knekkebrød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...