Gå til innhold

kakefiasko. What to do???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bakte marsinpankake til familieselskap, men overdynket den, så den svømmer på kakefatet. Stod opp tidlig med panikkangst for å lage kake med gul krem.(suksessterte) Men bunnen er blitt tørr, hard og lav. Ikke luftig og myk. Nå spyr jeg snart av egg, melis og seig marsipan. griner snart også. Søndag er det i tillegg. Har ikke mer ingridienser igjen.

Må vel bare servere driten og la det stå til. Trenger vel bare trøst. Kan en overdynket marsipankake bli god selv om den ser slaskete ut?? Kan den gule kremen redde en ellers hard suksessterte??

Og når man selv er veldig misfornøyd, skal man advare gjestene eller bare late som ingenting??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, jeg kjenner følelesen. Steinharde boller og ostekake som datt på gulvet en halv time før gjestene kom, moro:)

Dette går bra! Bare si at de får en ekstra saftig kake! De marsipan kakene jeg har smakt som har vært kjøpt har alltid vært veldig dynket syns jeg. Det er nok ikke så ille. Det er smaken på kaken ikke hvordan den ser ut som teller.

Jeg hadde advart på en spøkefull måte jeg. Det må jeg alltid, for jeg kan ikke lage kaker..

Så la det stå til, folk spiser kake alikevel.

Skrevet

Du appelerte til min ville panikk nå, men i følge min mor er slike ting ikke noe å ta på vei for. I din situasjon hadde jeg antagelig ha løpt rundt til naboer og venner for å samle ingredienser samt stått klar når disse utvidede bensinstasjonene åpner. Moren min hadde bare servert de som de er med et smil... så kan du jo tenke deg hvem som har det best med seg selv. PS, hvis du bor i osloområdet kan jeg godt låne deg ingredienser og marsipanlokk.... lol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...