Katsi Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Men kan ikke se noen hvite prikker hos vesla, det ser altså ikke ut som hun har trøske. Kan hun ha det likevel? Jeg har smørt på Canesten noen ganger igår og idag men ser ingen forskjell. Er veldig sår og så klør det veldig.
Nagilimia Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=31 Les nøye, spesielt med dette at mor bør behandles bare for symptomer! Lykke til
Katsi Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. mai 2009 Takk for nyttig link! Fant hvite prikker på gommene hennes ikveld så da har hun trøske... Kjipe greier altså. Må denne miksturen fåes på resept eller kan jeg bare gå på apoteket. Kjedelig å gå til legen og sitte å vente i evigheter for en liten ting. Skal til helsesøster på torsdag men kan jo ikke vente så lenge.
Slæsh84 Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 Hei. Jeg har mye erfaring ang. trøske.... "Mycocostatin" er resepetbelagt. Husk at dere BEGGE må bli behandlet. Hvis legen ikke mener det,så ring sus,fordi de har eget skriv om hele behandling osv. der.. De sier at en alltid MÅ behandles begge to,for dere smitter jo hverandre hver gang du ammer... Du smører med krem å hun får miksdur som blir penslet i munnen. Du bør gå til lege å få det strakts. Vi har desverre måttet tatt mange kurer fordi det aldri gikk vekk... Vi holdt på i flere mnd. med dette. Når en først har fått det kan det være vanskelig å få det vekk,så jeg ville kommet igang med en gang. Husk å skift ammeinnlegg hver gang du har ammet! Håndhygiene er viktig. (Det er ikke alltid en ser på brystene at en har trøske,men en kjenner det godt. Symptomene er: at det brenner hver gang en ammer, imens eller rett etterpå,en kan også være ekstra rød på knuppen som har trøske,å det trenger ikke være trøske på begge bryst. Babyen trenger det heller ikke alltid vise trøske i munnen selv om du har det,bare så du vet det) Håper dere blir fort friske,ta kuren seriøst å husk å koke tutter ofte Det gjelder også vasking av leker ol. ofte! Det er veldig smittsomt. Så hvis du er på kontroll på helsestasjoen å babyen har trøske å "spiser " litt på lekene der,så husk å gi beskjed til helsesøster så hun kan vaske den til andre barn kommer,hvis ikke kan den også få trøske,å moren.. Ønsker dere begge to lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå