<3 lilletroll <3 Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Fikk vite at jeg var gravid på tirsdag, begynte å blø på onsdag og har blødd litt fra og til siden da. To ganger litt kraftigere enn de andre gangene. Aldri vært "utblødd" i trusen, men har kun skjedd på do. Er i dag 5+1. Har aldri vært gravid før og jobbet i 16 mnd for dette å klaffe så håper noen kan fortelle meg hvor mye blod er normalt hvis det er en SA? Skal på UL i morgen men blir gal av å ikke vite....
<3 lilletroll <3 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #2 Skrevet 3. mai 2009 og hvor mange dager skal man liksom blø??
Peanut14 Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Hei! Håper virkelig det går bra med deg! Syns du skal dra på legevakta å sjekke. Det er ikke sikkert de kan si så mye, men du blir kanskje roligere. Vi mistet på fredag. Jeg har hatt litt brun utflod i ca to uker og på torsdag kom det litt blod. Det fortsatte å komme litt blod på fredag og vi bestemte oss for å dra på legevakten. Da begynte det å blø skikkelig mye og det kom store klumper hver gang jeg var på do. Jeg hadde da også fått mensaktige smerter. De tok GU og så at blodet kom fra livmorhalsen. Vi fikk beskjed om at det så ut som SA. Vi ble sendt hjem og jeg fortsatte å blø mye utover kvelden. Igår var vi på ultralyd og fikk bekreftet at livmoren var tom. Kroppen har ryddet opp selv og nå blør jeg bare bittelitt. Jeg var 10+6 når jeg mistet og gynekologen sa at det kunne blø i alt fra to dager til to uker. Han sa også at ca hvert sjette svangerskap ender slik og at vi kan prøve igjen etter to menstruasjoner. Masse lykke til, håper virkelig det går bra med deg!! Jeg skal krysse fingrene for deg! Syns du skal ta deg en tur til legevakten nå og ta gjerne med deg kjæresten din. Det er godt å være to!!
<3 lilletroll <3 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2009 Tusen takk for svar Synd det gikk som det gikk for dere. Var hos legevakten i går, og da sa han bare at det ikke var noe han kunne gjøre. Han kunne godt sende meg videre til gyn.pol men siden dette ikke ble betraktet som en hastesak ville jeg risikere å sitte der hele dagen. Har hatt mensmurringer siden EL, og ingen smerter som kjennes anderledes eller sterkere. Syns det er så vanskelig å bedømme hva som er MYE blod... og når jeg var så kort på vei er det jo heller ikke sikkert at det ville kommet så masse. Hmm....vanskelige greier det her! Det værste er å ikke vite :-( Hvor lenge hadde dere prøvd før det klaffet?
Peanut14 Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 Helt enig, det er det å ikke vite som er det værste! Håper ikke jeg skremte deg, det trenger jo ikke å være noe galt. Det er mange som blør litt i starten, det kan være mange ufarlige grunner til det. Vet ikke helt hva jeg skal svare på hvor lang tid det tok før det klaffet.. Jeg sluttet på p-piller for et år siden og det tok litt tid før jeg begynte å få mens igjen (jeg hadde ikke mens mens jeg gikk på p-piller..) Jeg brukte cerazett(mini-pille) Jeg har hatt veldig dårlig kontroll på syklusen min og ikke greid å følge med på når jeg skulle ha mens eller eggløsning. Tror rett og slett at det var litt tilfeldig at vi traff. Nå kommer jeg nok til å prøve å følge litt mere med og prøve litt mer aktivt å treffe. Håper jeg blir gravid igjen om ikke så alt for lenge. Skal følge legens råd om å vente til etter to menstruasjoner. Vet jo ikke engang hvor lang tid det tar før jeg får mens igjen, har skjønt at det er veldig forskjellig. Har bare bestemt meg for at nå skal jeg ha fokus på å bygge opp kroppen til å bli klar til ny bebis!! Leve sunt, ikke begynne å røyke igjen og kanskje gå ned noen kilo... Håper virkelig alt går bra med deg og du får se tegn til liv på ultralyden!! Spent på å høre hvordan det går. Nok en gang - Lykke til!!!!
Lykkeliten - mamma til 2 Skrevet 3. mai 2009 #6 Skrevet 3. mai 2009 Huff.... Krysser fingrene for at ikke det ikke har skjedd noe galt! Klem....
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 3. mai 2009 #7 Skrevet 3. mai 2009 Hei..vil svare deg jeg også. Jeg fikk positiv på onsdagen på mensdagen, mandagen kom det brun utflod i do, noen dråper friskt blod. Dette fortsatte i 10 dager, litt friskt blod innimelom men brun utflod hver gang jeg var på toalettet. Fylte aldri bind eller innlegg men det kom alltid når jeg var på do. Tok hcg prøver og de var fine, har vert på UL tre ganger, den siste gangen trodde vi at vi så hjertet men var ikke sikre så tok ny prøve som også var fin. Nå har jeg ikke blødd noenting på 9 dager og føler meg så gravid som aldri før.. skal på ny UL i morgen. Det de sa til meg var at :er det en SA så er du ikke i tvil. Lykke til, det kan gå bra=)
<3 lilletroll <3 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. mai 2009 gurimalla for noen snille og gode jenter det er her :-) Setter stor pris på tilbakemeldingen! Jeg må jo si chick27 at dette høres veldig likt ut. Har bare vært to ganger med friskt blod, ellers bare som du beskriver. Frisk blod på torsdag og lørdag. Hvor langt på vei er du?
<3 lilletroll <3 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. mai 2009 peanut09, du skremte meg ikke. Er forberedt på det værste, selv om jeg håper på det beste! Det høres ut som om vi har veldig lik historie. Sluttet på p-pillene for snart 18-19 mnd siden og har kunn hatt mens nå og da. Gjerne med 130 dagers mellomrom. Til å bli SPRØ av!! Så etter å ha prøvd lenge og vel uten hell fikk jeg pergotime. Brukte det i to perioder og ble nå gravid i pausemnd. Kan ikke du få det? Jeg opplevde syklusene mer stabil med pergo. I "værste" fall gikk det 40 dager. Og det kan jeg leve med. Og i tillegg da å teste etter el. Du er veldig flink hvis du ikke begynner å røyke igjen! *støtte støtte* :-)
lille frø, mor til to Skrevet 3. mai 2009 #10 Skrevet 3. mai 2009 Ville bare si at første gangen jeg ble gravid, blødde jeg en uke med full++ menstruasjonsblødning. Trodde jeg hadde mensen. Men jeg var gravid. Vil bare si at det er helt vanlig å blø i svangerskapet. I fjor mistet jeg i uke 13, uten å blø, bare litt brunlig utflod. Krysser fingrene for at alt er bra med deg og den lille.
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 3. mai 2009 #11 Skrevet 3. mai 2009 Hei, lyst til å svare det jeg også. Opplevde noe lignende da jeg var omtrent like langt som deg. Ringte legen og de kunne ikke gjøre noe (visst vel det egentlig, men godt å få snakket med fagfolk). Det var aldri noen slik at m\det fylte opp et bind, men det var brunt/rødt på papiret, også kom det litt friskt blod i do. Dette varte 1 uke ca. Så fikk jeg litt tilbake da jeg var 8+6 ett par dag. Var på tidlig UL 9+0 og der slo hjertet. Så håper det går bra med deg, og håper spiren sitter her nå. Jeg hadde SA i november, var da 9 uker på vei, og det var ingen tvil på hva det var. Hadde aldri opplevd det, men det var grusomme smerter og masse blod og slim. Så hørte man liksom at spiren falt ut! Ønsker deg masse lykke til. Håper det går bra med deg:D
Peanut14 Skrevet 3. mai 2009 #12 Skrevet 3. mai 2009 Så godt å lese at det har gått bra med flere av dere som har hatt blødninger!! Enig med Lykkelig & gravid at man merker godt når man har SA og livmoren kvitter seg med rester. Det er ikke bare blod som kommer da for å si det sånn... Dere som har hatt SA tidligere og er gravide på nytt, hvor lang tid tok det før dere fikk mens igjen og kunne prøve på nytt? Ble dere fort gravide igjen? Ikke det at jeg har det så travelt, mistet tross alt for to dager siden, men greier liksom ikke å tenke på annet enn at jeg vil bli gravid igjen!!
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 3. mai 2009 #13 Skrevet 3. mai 2009 Hei kjære deg. Håper alt er som det skal være inni der:) Det kan fremdeles være det. Jeg har blødd med begge mine. Det høres ikke ut som om du blør så mye. Tror at ved en sa så kommer det mye blod og sterke menssmerter, men ved en ma trenger man ikke blø mye. Du får smøre deg med tolmodighet (lettere sagt enn gjort er jeg redd...) og bestille ul om en ukes tid. Da kan de se hjertet til babyen, hvis han fremdeles er der inne. Lykke til! Klem
<3 lilletroll <3 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #14 Skrevet 3. mai 2009 Ja vi får håpe alt er på plass enda! Gleder/gruer meg til i morgen. Skal på sykehuset og få tatt ul. Trur de skulle se etter eggposen eller noe sånt..... litt usikker faktisk. Men håper hvertfall jeg får svar, uansett hva det måtte være. Nei damer, nå blir jeg ør i hodet av å tenkte på dette :-( Trur jeg skal prøve å koble av sammen med min fantastiske mann i kveld også får vi ta morradagen som den kommer. Skal holde dere oppdatert! Klem
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 3. mai 2009 #15 Skrevet 3. mai 2009 hei, så synd å høre at du har mistet. Føler med deg. Jeg mistet i SA i begynnelsen av november, og ble gravid i slutten av februar. Men vi prøvde ikke å bli gravide da. Samboer praktiserte hopp av i singen metoden. Så da ser vi hvordan dette endte:D Håper på en lykkelig slutt denne gangen:D
Mammamø! Skrevet 3. mai 2009 #16 Skrevet 3. mai 2009 Ville bare komme med enda en trøste-historie.. Jeg var på UL på torsdag som var. Var sikker på at jeg var 8 + 4, hadde "siste mens" 2 mars. Men neida! Jeg var nærmere 12 uker på vei, og det vil si at blødningene jeg var sikker på var mensen, bare var vanlige blødninger.. når jeg tenker meg om var de litt mindre kraftige enn mens, og det varte litt kortere. Så det er helt vanlig å blø litt! Det jeg bekymrer meg litt for nå, var at jeg tok Pergotime selv om jeg var gravid allerede. Legen sa at det helt sikkert gikk bra, men kan ikke unngå å bekymre meg litt..
Gjest Skrevet 3. mai 2009 #17 Skrevet 3. mai 2009 Hei hei! Håper det går bra med deg. Det er aldri moro med blod, men det behøver ikke å bety at du har mistet. Ca 25 % blør i normale svangerskap har jeg blitt fortalt. Jeg har blødd i begge mine svangerskap, uten å ha mistet. Nå er jeg jo bare i uke 9 i mitt andre svangerskap, men har sett hjerteaktivitet på ultralyd etter blødningene som var i uke 4 og uke 7. Første gang jeg var gravid blødde jeg i uke 5 til 6 og fødte et barn til termin. Håper det går bra med deg også:-)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 3. mai 2009 #18 Skrevet 3. mai 2009 Jeg tror ikke du har mistet (nå går jeg utifra egen erfaring) Håper virkelig du snart ser det bankende hjertet, jeg skal på UL i morgen og regner da med å se det. Er 8 uker i dag. Så "blødningene" startet ca 5+1 og varte til 6+4. Vil også legge ved at i 2000 hadde jeg en SA og da kom det friskt blod på kvelden, og MYE med klumper og slim morgen etter... da var jeg ca 8 uker da også.... Men selv om du er kort på vei så vil jeg tro at de aller fleste svangerskap som ender i SA vil komme som menssmerter og store blødninger. Selv om noen kommer som utflod over lang tid... Ønsker deg all mulig lykke til og håper vi får en gla`melding fra deg snart=)
<3 lilletroll <3 Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #19 Skrevet 4. mai 2009 Da har jeg vært på ul... ikke mye å bli klok på der heller. Legen kunne se at det var noe der, men om det ble å ende med SA eller ikke kunne hun ikke si noe om. Jeg har derfor også tatt blodprøve i dag, også blir det en ny på onsdag også får vi se hvordan hcg verdiene ligger an. Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet til onsdag....! Er så spent!! HVIS det viser seg at alt går bra, så kommer jeg til å forlange ul igjen i uke 8. Finner litt trøst i det som blir skrevet her. Er mulig jeg overreagerer på hele situasjonen men etter 16 mnd er det så utrolig etterlengtet. Ønsker dere en flott dag! :-)
Peanut14 Skrevet 4. mai 2009 #20 Skrevet 4. mai 2009 Å så godt å høre at de har sett noe! Da satser vi alle kortene på at det går bra!!! Det sier seg selv at du skal få flere tidlige ultralyder, det er ikke noe du skal forlange -det syns jeg de bør tilby!! Jeg skal en tur til legen etterpå og kommer til å be om noen dagers sykmelding. Kjenner at det er godt med noen dager å komme seg på både for kropp og hode.. Håper virkelig at det går bra med deg. Syns det virker som du takler denne usikkerheten utrolig bra! Jeg satser på at jeg kommer tilbake med spire i magen om ikke alt for lenge.. Nå vet vi hvertfall at vi kan bli gravide!!! Masse lykke til! Gleder meg til å følge deg videre!!
<3 lilletroll <3 Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #21 Skrevet 4. mai 2009 Joda, men er så spent på den blodprøven nå. Men krysser fingre og tær for at det går bra :-) Er nok lurt å få seg noen dagers sykemelding...greit å få kommet seg litt til hektene igjen. Fikk selv sykemelding denne uken. Har en veldig krevende jobb som innebærer mye reising osv så greit å roe litt ned til jeg vet hva som skjer. Satser alt på at det blir bolle i ovnen på deg snart ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå