Gå til innhold

Jeg kløøøør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, holder på å bli sprø her...

Klør så sinnsykt nedentil, over alt..

Jeg har tatt full soppkur, men det gjorde ingen forskjell....

Føles ut som om jeg kanskje bare har tørr hud e.l

Noen som har vært borti dette?

Hva kan jeg eventuelt smøre med?

Våkneer om natta av dette *må få gjort noe*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,

Vil bare dele min erfaring, aner ikke om det kan ha noen sammenheng med din kløe. Hvertfall opplevde jeg en grusom kløe i tredje trimester da jeg var gravid sist gang. Det klødde primært på hender og føtter, og jeg klødde meg til blods i en ukes tid før jeg gikk til legen. Han sa bare "oi" og skrev ut hydrokortison som jeg skulle smøre meg med.

Jeg likte ikke helt tanken på å bruke kortison, og kontaktet derfor jordmora dagen etterpå. Hun ble helt bestyrtet når hun hørte hva legen hadde skrevet ut, og at han ikke hadde brukt ett min. på å finne den egentlige årsaken til kløen.

Hun mistenkte nemlig med engang at det var noe galt innvendig som slo ut i kløe. Hun sendte meg til laberatoriet for en million prøver, og dagen etter ringte hun og ga meg beskjed om jeg hadde forhøyet lever verdier. Jeg ble med engang sendt avgårde til nærmeste sykehus, hvor ul og nye blodprøver ble tatt. Etter mye om og men ble jeg satt i gang en uke etterpå, uten mer forklaring på hvorfor, bare at det var farlig for barnet og ligge i magen min. Gutten ble født tre uker for tidlig.

Sier ikke at du har det samme, men er blitt veldig oppmerksom på at kløe som over lang tid ikke gir seg bør sjekkes opp hvertfall:) Får du ikke ordentlig svar hos en lege, så snakk med en jordmor, de har vært borti det meste:)

Lykke til!! :)

Skrevet

Tusen takk :D

Skal til gyn for tidlig ul den 12, så får spørre om det da.

Er iallefall til å bli sprø av innimellom.

Skrevet

Hei på deg Lioevr!!!! Vet jo ikke om du husker meg, men hadde jo litt kontakt i den laaaange prøveperioden her tidligere....

Hyggelig å se deg her igjen!!!

Hvordan går det med deg? Blitt gravid?????

Jeg har 9 uker igjen til termin. Venter en liten gutt i begynnelsen av juli

Skrevet

Hei Turbo!! :D

Joda, jeg er tilbake :D

Etter 14 sa og nesten 30 pp med daværende samboer sprakk forholdet.

Plutselig dukket det opp en drømmemann, og vips her er jeg. hehe

Vi har gått uten prevensjon i 7 mnd nå (fortalte alt om vanskelighetene vi kunne komme til å få) og pang så satt det en spire gitt.

Er snart ferdig med min 6. uke og er rolig og nøgd. Har jo aldri kommet så langt før :)

Så utrolig godt å se at dere lykkes :D

Er moro å se at gamle slitere klarer det til slutt.

Hatt et fint svangerskap da?

Bare 9 uker igjen ja, da er dere jo snart i mål *juble*

Lykke til med alt som kommer fremover.

klemklem

Skrevet

Så hyggelig å høre :) Gratulerer med spiren :) Skal se at du og den nye drømmemannen er er bra match når det gjelder babylaging ja :)

Har hatt noen slitsomme måneder her. Var sykmeldt fra midten av november til midten av februar pga hyperemesis. Innlagt på sykehus to ganger for oppvæsking. Den verste kvalmen har gitt seg nå, men hender innimellom at jeg kaster opp fortsatt.

Og nå er det kynnere som plager meg. Får kynnere av den minste lille ting. Bare det å reise seg opp fra en stol eller snu seg i senga om natta gir meg kynnere. Så nå er jeg 50% sykmeldt igjen. Men er jo bare 6 uker til permisjon da, så kan vel være greit å slappe av og forberede ferdig her hjemme til tassen kommer.

Du får ha lykke til videre i svangerskapet :) Håper du får en fin tid framover!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...