Gå til innhold

Er det bare jeg som overreagerer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefar deler omsorg for gutten vår. Jeg har ca 60-70%, han har 30-40%.

Idag er han hos barnefar (BF). Da jeg møtte dem tidligere idag, fortalte gutten vår at de skulle overnatte hos noen venner av BF. Nå nettopp tikket det plutselig inn 4 blanke meldinger på telefonen til kjæresten min, samtlige fra BF. Jeg ringte derfor BF, og da han tok telefonen, hørte jeg bare masse høy musikk og lyden av biljardkuler. Forsøkte å snakke til ham, men han hørte meg sannsynligvis ikke, og la på. Deretter skrev jeg en melding til ham, der jeg forklarte at det tikket inn masse tomme meldinger på telefonen til kjæresten min. Og spurte i samme melding om ikke han burde vært hos sønnen vår?

"Suger kuk" fikk jeg tilbake.

"Hva var det for en tåpelig ting å skrive? Og jeg spurte forresten om noe!" skrev jeg deretter.

"Torj" (antar at det skulle stå "tosk") var svaret..

"Nei, jeg er faktisk ingen tosk fordi om jeg spør om dét. Og du bør tenke deg litt om før du slenger dritt på den måten, for det er faktisk ikke alltid så berettiget som du tror" sendte jeg deretter tilbake.

Fikk så en melding igjen, der det stod

"Unnskyld for alle meldingene. Er hos ."

Hva i all verden... er dette normal oppførsel? Vet da at jeg ikke har noe som helst med hvor han er. Men jeg har da noe med hvor sønnen vår er? Jeg kjenner ikke de han er hos, og vet ingenting om hvem som passer ham nå. Og såvidt jeg kan tolke av telefonsamtalen og meldingene, så vil jeg anta at BF er en smule mer full og fraværende (på en pub eller lignende) enn han burde være, dersom han skal ta seg av gutten vår...

Har INGENTING imot at han ordner barnevakt og går på byen, men liker overhodet ikke at det er mennesker jeg ikke kjenner som passer på sønnen vår! MENS bf er på fylla. Og hvorfor så frekke svar? Blir både sint og trist..

Har jeg virkelig ingenting jeg skulle sagt om dette? Jeg er ikke typen til å lage kvalm og problemer over at ting ikke alltid går "slik jeg vil"...men dette syns jeg faktisk var litt drøyt.. vi har normalt en veldig god dialog..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Nei

Kanskje

Nei

Ja

Mulig

Hmmmmmmmmmmmm vanskelig den....hmmmm

Tror det:-,)

Skrevet

Kanskje det var noen andre der som svarte på meldingene.

Skrevet

Jeg tenker alltid at om man har samvær med barn så lite som han har bør man bruke den tiden med barnet og ikke ha barnevakt da!

Skjønner jo godt at bf kan ha ønske om å reise ut på byen med kamerater, og det er jo helt greit, men da kan han jo heller bytte helg for samvær med deg hvis det passer.

Det at du ikke vet hvor sønnen din er og at bf ikke er i stand til å ta vare på barnet hvis noe skjer, pga alkohol kan du reagere på etter min mening.

Bf burde sagt ifra til deg hvor og med hvem barnet er, slik at du kan få tak i barnet og omvendt hvis noe skulle skje.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du synes det er kjipt, men jeg synes egentlig ikke du har noe med hvem som passer barnet når det er faren som har han. Hadde skjønt deg om det var sånn at faren hadde barnevakt masse hver gang han skulle ha ungen, men det virker ikke som det er det som er problemet her. Du må bare stole på at barnefar dømmer dem rett de som passer gutten.

Det med de frekke svarene var også kjipt, men som barnefar sier så var det jo kompisen som skrev dem. Kompisen var sikkert full og dum og ville tulle med barnefar og deg. Ja, sånt kan skje når man har fått litt for mye å drikke, og er det ikke flott at ikke barnet ditt er sammen med dem nå? :)

Skrevet

BF skal og bør alltid spørre den andre part om hun kan ha barnet før han overlater barnet til en tredjepart. Samvær skal være samvær med sitt barn. Og den som har hovedomsorgen har rett til å vite hvem som har barnet.

Skrevet

Du må jo nesten stole på at han tar ansvar for sønnen deres, og det er litt frekt å spørre om han ikke burde være hos sønnen. Du anklager jo han for å være uansvarlig. Teite svar fikk du.

Skrevet

Nei! Du overreagerer ikke.. Skjønner ikke hvorfor han heller ikke kunne vært hjemme med sønnen sin når han har han så lite. Har vært ute for det samme selv, synes det er helt på tryne. Da kunne han heller spurt deg om dere kunne byttet helg.

Vi har endt opp med at hun ikke er hos BF i det hele tatt.. Han klarer ikke ta ansvar for seg selv engang...... Og det sier han selv. Synd, men sånn er det...

Gjør til en avtale at visst han blir bedt med på noe mens han skal ha gutten så kan han spørre deg om dere kan bytte helg!

Skrevet

Igjen et bevis for at menn er dårligere omsorgspersoner en kvinner. Dessverre.

Skrevet

Åh, for et teit svar!

Denne mannen er vel neppe representativ for alle menn?

Er nok av uansvarlige mammaer der ute også! Selv om vi kvinner liker å tro at vi er så mye bedre enn menn!

Jeg synes ikke det er rart at du reagerer.

Du har hovedomsorgen og bør kunne få vite hos hvem barnet befinner seg hos. Det kan jo skje barnet noe -og når da BF er full og ikke i stand til å stille opp på en ansvarsfull måte, må jo du det.

Har ikke noe med å snoke i den andres liv å gjøre. Helle rikke å anklage den andre.

Forventer at dette aldri kommer til å skje nå som jeg og sambo har gått fra hverandre! Tror aldri han ville tenkt på å gjøre noe sånt engang!

Skrevet

Hvordan er mannen til barna dine da malingus? Tenkte meg det ja. Det er bare den ideelle mannen som kan være like god omsorgsperson for barna sine som den gjennomsnittlige mor.

Skrevet

Samboeren min -eller eksen min nå da, er vel ikke den ideelle mannen? Det er da slutt mellom oss! :)

Men han er en utmerket far. Tror han er ganske normal. Bekymrer seg for datteren sin, passer godt på hvor mye han drikker når han har ansvaret for henne, holder avtaler, er ærlig ovenfor meg.

Forresten ser jeg på meg selv som en ganske gjennomsnittlig mor -men jeg er da langt fra perfekt. På mange måter er pappaen til datteren min en bedre omsorgsperson (han er mer "hønemor" enn meg).

Slutt å tenk at alle mødre er gode mødre, og at ingen fedre kan gjøre en like god jobb! Hadde jeg dødd ville jeg ikke vært det minste bekymret for at datteren min ikke skulle få det bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...