meg & to små vampyrer Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Jeg vet ikke hva som er vanlig for vi døper ikke. Men jeg ville jo tro at litt øl til maten er ok, om dere ønsker det selv.
Wiingla Skrevet 2. mai 2009 #3 Skrevet 2. mai 2009 Tror det kommer veldig ann på dem som holder selskapet... Vi selv skal ha bryllup og navnefest samme dag. Vi har valgt å servere noen dråper alkohol til maten, dessert og kaffe. Utover det blir det ingenting. Passer seg ikke at folk raver rundt drita fulle i en navnefest. Hadde blitt lei meg hadde de ravet rundt i bryllupet også, i frykt for at de skal ødelegge dagen/kvelden. Noen ahr fest på kvelden selv om det er dåp, andre ikke. Gjør det osm er riktig for dere:)
Diis Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 Vi serverer ikke øl og vin i dåpen. Middagen er jo ganske tidlig på dagen og med mange barn i selskapet syns ikke vi det passer seg.
godiva med 3 gull Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 synes alkohol og barnedåp overhode ikke passer sammen. Har heller aldri vært i en barnedåp hvor det har blitt servert alkohol! Og hadde nok reagert negativt på det. Men så synes jeg ikke barn og alkohol har noe på samme sted å gjøre..
~ spiren ~ Skrevet 3. mai 2009 #7 Skrevet 3. mai 2009 Synes ikke alkohol har noe i en barnedåp å gjøre.
bondeknøl Skrevet 3. mai 2009 #8 Skrevet 3. mai 2009 Nei, det har ikke noe i en barnedåp å gjøre. Kaffe og brus
prinsesse09lillebrøster10 Skrevet 3. mai 2009 #9 Skrevet 3. mai 2009 Barnedåp og alkohol synes jeg ikke hører sammen. Det er jo faktisk en fest for barnet, og da passer det seg ikke synes jeg! Er helt sikkert mange som har øl/vin til maten, men tror det er et fåtall som lager "fest" av barnedåpen. Alle klarer seg jo på brus, kaffe ol!
Ayka 09+13+14 Skrevet 3. mai 2009 #10 Skrevet 3. mai 2009 Har aldri vært i dåp (eller hørt om) der det serveres alkohol, og håper jeg aldri inviteres til en dåp der det serveres det... Barndåp og alkohol høre så absolutt ikke sammen.
Storebror & Lillesøster Skrevet 3. mai 2009 #11 Skrevet 3. mai 2009 Er vel veldig vanlig i danmark i allefall,men kunne ikke falle meg inn og servere alkohol i barnedåpen til barna mine,syntes ikke det passer seg med småbarn rundt. Trenger så klart ikke bli noen fyllefest,men ser ikke vitsen i det,her blir det mat og brus kaffe og kaker slik som sist....
Mammsenvokser Skrevet 3. mai 2009 #12 Skrevet 3. mai 2009 Jeg er heller ikke vant til at det blir servert alkohol i barnedåp. Ser det nærmest som en selvfølge jeg at det ikke er alkoholservering da, og dette til tross for at jeg tilhører en veldig liberal famile/ omgangskrets.
Oieoie Skrevet 3. mai 2009 #13 Skrevet 3. mai 2009 Jeg har aldri opplevd å få servert annet enn brus/mineralvann og kaffe i barnedåp.
manne86 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #14 Skrevet 3. mai 2009 da blir det brus og kaffe:)ville bare høre hva som var vanlig, syns ikke barn og alkohol hører sammen jeg heller, men syns ikke det er helt sunt hvis barn ikke ser at voksne kan ha ett normalt forhold til alkohol, at man trenger ikke bli driting av å ha vin el øl til maten. Ved andre familie sammenkomster er det ofte alkohol til maten, Men er jo litt spes med barnedåp kanskje...
May-juli07+mai09 Skrevet 3. mai 2009 #15 Skrevet 3. mai 2009 Vi serverer ikke det, syns ikke det hører hjemme i en dåp/navnfest o.l
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå