Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 er det vanlig å servere vin,øl osv i en barnedåp??
*toppris* Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 jeg har ikke hørt om det nei.. hadde det ikke i min sønn sin dåp og har ikke vært det hos resten av fam.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #3 Skrevet 2. mai 2009 syns det var litt rart liksom, alkohol og barn hører jo ikke sammen
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 Det er vanlig i Danmark å nyte alkohol under dåpen, men ikke her til lands da..
Gjest Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 Vi hadde vin til middagen (steik) og konjakk og likør til kaffen... Er jo ingen som drikker for mye en slik dag, da, og jeg er vant til at alkohol hører med når det skal være høytidelig. Hadde alkoholfri vin og brus som alternativ, selvsagt!
Nurkfrid Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 Jeg tror det som oftest pleier å være alkoholfritt i barnedåp, men jeg vil jo si at det kommer litt an på rammene rundt dåpen. Er det et formiddagsselskap? 3-retters middag? Kaffe og kaker? Mange barn? Bare voksne? Er det et i et selskapslokale eller hjemme i hagen? 10 gjester eller 40? Og ikke minst, hvilke alkoholvaner har dere selv fra før av og hva ønsker dere selv? Inviterer dere noen som ikke klarer å begrense seg rundt alkohol? Mine foreldre har sagt at de ønsker å arrangere dåpsselskapet for vårt barn. Formiddag med sommerbuffet. Jeg vil tro at for dem er det naturlig å servere både vin, øl, og alkoholfrie alternativ til dette. Men siden det er på formiddagen, og siden det også vil være en 5-6 barn tilstede, kan jeg ikke tenke meg at noen kommer til å bøtte nedpå alkoholen.
Seven Skrevet 4. mai 2009 #7 Skrevet 4. mai 2009 Tror ikke det er så vanlig, nei. Jeg har aldri opplevd det. Kun alkoholfritt øl i en barnedåp hvor menyen besto av spekemat. Personlig synes jeg ikke det passer sammen med barnedåp.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #8 Skrevet 4. mai 2009 I både min og min manns familie er barnedåp og konfirmasjon alkoholfrie selskaper.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #9 Skrevet 7. mai 2009 Jeg synes det nesten er unaturlig å ha alkoholfritt, når man ellers ville servert alkohol til slik mat, fordi det er barnedåp.. Regner ikke med at noen drikker overstadig mye ved en slik anledning,men for meg er det naturlig å servere vin/øl til maten. Og likør/cognac til kaffen for de som vil ha det.
nesten30 Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Jeg har aldri opplevd at det har blitt servert alkohol i hverken barnedåp eller konfirmasjon, synes ikke det passer seg der.
HegeAE Skrevet 25. mai 2009 #11 Skrevet 25. mai 2009 Syns ikkje alkohol høyrer med under festligheiter der det er barn til stades uansett kva det no måtte vere. Ville aldri ha servert alkohol der det er barn til stades og heller ville eg ikkje nytt alkohol når eg har mine barn rundt meg. Barn og alkohol høyrer ikkje saman uansett.
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #12 Skrevet 25. mai 2009 Vi skal servere vin/øl samt cognac/likør i vår barnedåp. Blir 30-40 gjester, hvor alle er familie og gode venner. Flere med barn. Alle har sunne alkoholvaner og jeg synes det er uproblematisk dersom noen vil ta seg et glass vin eller øl til maten! At barn og alkohol ikke hører sammen er meninger noen har, men langt i fra alle. Moderat alkoholforbruk mener jeg at går helt fint...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #13 Skrevet 28. mai 2009 Jeg syns heller ikke det passer med alkohol i barnedåp.. Det er jo barnet man feirer, og da syns jeg det skal være på barnets premisser:) Men nå pleier vel dåp å være på dagen uansett, og da kjører vel de fleste uansett? Jeg har i hvert fall satt stor pris på å aldri ha sett foreldrene mine beruset, og vet om nok som har det og har hatt problemer med det, men det kommer jo selvfølgelig an på om det blir mange barn til stede eller ikke også da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå