*ViMsA* Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 lurer på om jenta mi har fått det... klarte ikke sovne fordi hun klør i rompa sier hun. men jeg så ikke noen mark, men lurer på om jeg så egg... oransje prikker, men tør ikke garantere at det er mark... så da lurer jeg på om det er ok å starte behandling med vermox uansett? den er jo ikke reseptbelagt...
har fått lita pia Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 hm..trur eggan skal være blank/kvit? men når hun bæsjer vil du trolig se marken der visst du studerer bæsjen i do...
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #3 Skrevet 2. mai 2009 Du må se når hun har ligget ei stund under dyna, det er da de kommer frem. Og de synes. TRO MEG:(
*ViMsA* Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2009 skrekk og gru! hørte at det var oransje egg, så da fikk jeg nok! ihvertfall siden hun klør så veldig, og har klaget en del på vondt i magen de siste dagene! Nå har hun og vi foreldre fått medisin, skiftet sengetøy, vasket rommet hennes, badet og kjøkkenet, sengetøyet og alt undertøy etc jeg fant i skittentøyet går i maskinen og alt annet skittentøy ligger i sorterte hauger! Og vi har dusja! Lillesøster får runden i morgen tidlig når hun våkner, og så vasker vi ned resten av huset! Jeg hater småkryp og får helt noia!!! WÆÆÆÆÆ
NormaJean Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 for å sjekke ordentlig så venter du til hun har sovnet for kvelden. da kommer dem frem:( når du skal undersøke på dagen er det vanskeligere for hun kniper sikkert litt. men du skal kunne se ganske raskt om hun har småmark om natten. huff lykketil. husk at dere må ta samme kur om en ukes tid.
Fire småtroll Skrevet 3. mai 2009 #6 Skrevet 3. mai 2009 I følge damen på apoteket har de hatt det lenge når du ser markene, de kan godt ha det selv om du ikk ser mark.. Sønnen min klagde på vondt i rompa han, særlig om kvelden så jeg kjøpte en kur på apoteket og vips var han fin igjen.
Ranveig R Skrevet 3. mai 2009 #7 Skrevet 3. mai 2009 Viss ho i tillegg har vondt i magen er det nok sikkert småmark. Heldig at ho er stor nok til å gje beskjed! Jenta vår på 18 mnd fekk mark her for nokre dagar sidan, dvs vi OPPDAGA det då. Har hatt masse mageproblem nesten heile livet, så vi tenkte ikkje over at det kunne vere noko anna enn det vanlege då ho skreik halve natta og sutra heile dagen. Men då vi fann mark i skittbleia var jo saka ganske klar... Ho fekk Vanquin (var visst det som var anefalt for barn under to år), og vi måtte snakke med legen på legevakten for å få lov til å gje ho det sidan ho er under 10kg. Dagen etter kuren var det berre døde markar i bleia, og i dag (to dagar etter) har vi ikkje funne nokon. Ho har sove bedre og i natt, heldigvis. Viss eitt familiemedlem har fått småmark bør forresten heile familien behandlast, alt sengetøy og undertøy kokvaskast, do, badekar og -golv vaskast dagleg og negler skal holdast kortklipte og reine. Du kan trygt seie at det har blitt mykje klesvask her i huset dei siste dagane, spesielt sidan vi har (dvs no: HADDE) den uvanen å legge frå oss masse tøy på badet. Aldri meir gitt :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå