Gå til innhold

Snufs! Syntes d er trist jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.ba.no/nyheter/article4301352.ece

syns d er kjempetrist at sambo med stor sansynlighet ikke får være sammen med meg og babyen en natt på sykehuset! I utgangspunktet har jeg sagt han skal hjem om babyen kommer tidlig på dagen/ettermiddagen for å være sammen med storebror men dersom jeg føder om kvelden så må han hjem alene i sengen og jeg alene på sykehuset med babyen! Kjenner jeg faktisk ble litt lei meg nå! Tenk.. man har akkurat født og så får man ikke ha dem man er glad i der en natt en gang!!! HVERTFALL trist for 1.gangs som er "mindre erfaren" i gamet...!!

heia Norge..!!!

dagens syt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vanlig at pappaen får være over natta på sykehuset..

Har født noen ganger og på forskjellige plasser, og det er vanlig at mannen blir sendt hjem..

Hvis ikke det skulle være komplikasjoner eller at hjemadr er valdig langt unna..

Mannen min fikk være sammen med oss til kvelden, da måtte han hjem.. Selv om vi hadde store komplikasjoner under fødsel og 2 timers reisetid hjem..

Skrevet

Helt enig... Synes det er tragisk! Om mannen min får lov å komme til Norge for å være med på fødselen så blir han heeelt alene, kjenner jo ingen her. Skal jo være hjemme hos familien min og sove der, men for det. Vil jo ha mannen min sammen med meg!

Vet på de fødselshotellene, så kan BF overnatte.

Skrevet

nå vet ikke jeg hvor dere har født henne,men i krsand så kan fedrene overnatte. det er mer eller mindre vanlig at de gjør det,men det koster litt pr natt da.man kan jo få familie rom på barselavdelinga. synes det er rart at dette sykehuset tilbyr dette og ingen andre..jeg hadde bare hørt med sykehuset før det skjer:)

Skrevet

Det kunne man på Haukeland før også. Men de måtte kutte i budsjettet. og det gikk utover kk. så nå er alle familie rom og barselhotellet lagt ned, kjempe trist:( Jeg fødte der i des 07, og da lå vi på barselhotellet, måtte ligge noen dager ekstra og da var det så deilig at min kjære fikk være der med oss:) Kan ikke si at jeg gleder meg til å føde på kk haukeland denne gangen. Men heldigvis er det 2 gang. så hvis alt går bra med alt, så drar jeg hjem bare noen timer etter på dennen gangen. Føler ikke så veldig for å ligge der å dele rom med en haug med andre damer. Føler virkelig med de som er 1 gangs å må være der så mye alene med baby. At far ikke kan sove der er en ting, men når far bare får komme i besøkstiden fra 17-20???? Helt utrolig ufattelig urettferdig for den ny bakte far, og fam.

Skrevet

På fødestedet mitt kan ikke far overnatte. Han kan være der utenom besøkstiden, men må hjem under siestaen og på kvelden. Det er slik på alle 3 sykehus i nærheten, utenom en med pasienthotell. Men hotell er jo noe annet.

Skrevet

I kongsberg kan fedrene overnatte, hvis det er plass på barsel, noe det neste alltid er :D

når vi fikk nr 1 så sov sambo på sykehuset 3 av 5 netter :D

Skrevet

Jeg venter nr. 2 og synes at det er dumt at min mann ikke får være mer hos meg enn de 3 timene det er besøkstid.. Får vi ikke barnevakt, så må han jo hjem igjen og være hos jenta vår, men likevel..

Det første jeg tenkte da jeg leste dette, er at de legger opp til at kvinner med litt fødselsangst/depresjon skal få det enda verre.. Det står jo at i spesielle tilfeller så skal de "se gjennom fingrene", men jeg tviler på at de har plass t alle som sliter og har en komplisert fødsel..

Jeg gruer meg litt til fødsel på grunn av dette, for jeg sliter psykisk, og vil helst ha mannen min der mer enn 3 timer pr.dag.. Jeg håper jo at jeg føder i grei tid, og at alt går bra så vi kan reise hjem fort.. Men jenta vår ble født litt for tidlig, og måtte ligge på nyfødten i 5 dager.. (fødte da i Kr.sand...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...