Gå til innhold

Er litt fortvila.. mener samboer er uansvarlig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er utrolig glad i dyr, alltid hatt hund, hest (min), marsvin o.l. Men siste året har vi kun hatt skilpadden fordi jeg vil prioritere litt annet enn bare stell av dyr. Den har vi hatt i 3år, og det er min samboer sin. Jeg sa klart i fra før vi fikk den at jeg holder meg langt unna stell av den.

Den bor i akvarium, med mesteparten vann, og et sted der den kan gå opp å sole seg. Den har alt av utstyr og fåt den maten den skal ha. Men samboeren min skifter ikke vann på den ofte nok.

Etter min mening må det skiftes hver 2. uke for å vedlikeholde (han driter en del), men nå er det gått 3mnd siden han fikk helt nytt vann. Det er ikke fordi samboerne min ikke bryr seg, han elsker padda, men han jobber mye å har ikke tid. Tar en 3-4t å gjøre det, å padda må være i en boks på land helt til det nye vannet er varmet opp.

Tok en skikkelig prat med samboeren min nå. Lurte på om han har tenkt til å beholde dyret når han ikke har tid, "jo men jeg skal bli flink, bla bla". Vi får en baby i hus nå snart, å da får han hevrtfall ikke ekstra tid til å stelle dyret. Ikke kan han ta i babyen mens han holder på med padda (90% av skilpadder har salmonella i tarmene).

Hva skal jeg gjøre??????? Har ikke samvittighet til å se på et dyr svømmer rundt i sin egen drit! Ikke tør jeg å ta han opp fra vannet heller, de kan bite ganske hardt å jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere han, liker han best bak glasset....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager skriveleifer.. så ikke bra nok over før jeg la ut..

Skrevet

Kjedelig for stakkars dyret!

Men er enig i at du ikke bør skifte på han. Ble anbefalt å ikke anskaffe oss skilpadde pga salmonella faren selv. Få dyr vi kan ha, siden far her er veldig allergisk, og da trodde jeg dette var alternativet..

Du får sette hardt mot hardt; enten steller han dyret ellers legger du det til salgs på finn.no!!

Det gjorde jeg med akvariet vårt da jeg var gravid med nr fire. Ingen ville hjelpe meg å bære vann.. mange bøtter å ta alene, og ingen andre enn meg tok ansvar.

Elsket fiskene selv, det gjorde mine mann og alle barna også, men jeg orket ikke ansvaret.. Skal ha fisker igjen, men når jeg har mer tid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...