Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 det er innlagt en person ved St.Olavs i tr.heim, mulig smittet av svineinfluensa! Er så livredd for at min ufødte beby og min ett-åring skal bli smittet og dø fra meg!! klarer ikke å slutte å tenke på det:(
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Vet du, den sjansen er så liten så det trenger du ikke bekymre deg over. Og hvis dere skulle blitt smittet så har norge mye medisiner på lager. Og det virker ikke som om det er så dødelig som de skulle ha det til med en gang, tallene på omkommene er blitt reduser til 17. Men er du veldig bekymret så ta alle forhåndsregler. Ikke ta i mot vekslepenger, ikke gå på offentlige toalett, ikke ta på offentlige dørhåndtak osvosv.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #3 Skrevet 2. mai 2009 Nå har både WHO og Norges folkehelseinstitutt gått ut og sagt at denne influensaen ikke er farligere enn de influensane vi har hvert år, skjønner ikke hvorfor panikken ikke gir seg snart. Alle de som har fått smitten her i Europa har blitt friske igjen på noen dager... Riktignok er det et nytt virus, og det sprer seg fort, fra land til land, men det er ikke dermed sagt det blir massedødsfall ut av det! Det er færre registrerte dødsfall i en storby det bor 30mill mennesker i enn det dør folk i lille Norge hvert eneste år av helt vanlig influensa. Ikke stol på massemedia, den 2-åringen som døde i USA f.eks, han var jo allerede under behandling for annen sykdom, antagelig ville en vanlig forkjølelse tatt livet av han, men det selger selvfølgelig ikke på forsiden av VG. En av legene i WHO sa i et intervju på tv at frykten for influensaen er farligere enn influensaen selv, folk har jo helt panikk så hele samfunn blir lammet, over en influensa som arter seg som en helt vanlig luftveisinfeksjon. Noen uheldige "ofre" for viruset utvikler en lungebetennelse som gir de pustevansker, men skulle det skje deg eller dine bor du i et av verdens rikeste land og vil bli lagt inn på sykehuset og få alt det oksygenet dere trenger. Det er en grunn til at det i Mexico kalles "de fattiges virus"
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #4 Skrevet 2. mai 2009 JEg så nettopp på nyhetene(TVN) at den ene personen som har fått det påvist i Norge, er ei jente på 20 år som nettopp har vært i Mexico. Hun er ikke engang innlagt, og trenger ikke medisin. Hun har "bare" influensa(men påvist svineinfluensatypen, da).
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #5 Skrevet 2. mai 2009 Tusen takk for trøsten:) ble letta nå. vet det er helt idiotisk og gå å engste seg over sånnt. har heller aldrig gjort det før, men det var før de bittesmå kom inn i bildet! Alle er jo redd for at det skal skje di små noe vondt. Igjen, tusen takk:) HI
Northernlights Skrevet 2. mai 2009 #6 Skrevet 2. mai 2009 Jeg har vært på en festival i dag, sammen med to av ungene mine (en på 3 og ei på 17 år). Gått sammen med masse folk, deriblant hundrevis av meksikanere. Vi gikk tett i tett på gaten innimellom. (Bor mange fra Mexico her) Jeg kan godt innrømme at jeg skvetter litt når folk hoster og nyser rundt meg...men jeg nekter å mure meg inne! Det går ikke an å gå rundt å være livredd, HI! Og tallene de opererer med er jo igrunnen særdeles lave, når du tenker på folketallet. Nei, ikke vær redd =o)
Kjøttpølsa Skrevet 2. mai 2009 #7 Skrevet 2. mai 2009 Mulig det er større sjanse for å dø bare ved å gå ut å bli truffet av en bil.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #8 Skrevet 2. mai 2009 jeg skjønner ikke hysteriet jeg heller. er mere redd for å gå ute i oslo nå hvor det er så mye knivstikking enn å bli smittet av infulensaen .
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #9 Skrevet 2. mai 2009 Nå er det vel nesten like stor sjangs for at du dør av svineinfluensa som at du helt uten grunn blir angrepet av noen i Oslo sentrum. Det tilhører promille andelene at noen blir uprovosert angrepet av andre.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #10 Skrevet 3. mai 2009 Kjære HI For å sette ting i perspektiv: Under en helt vanlig influensaepidemi (slike som vi har i Norge hver eneste vinter) dør det 35 000 mennesker i USA (vi snakker om gamle, syke og svake folk som ikke tåler å bli syke generelt). Under denne svineinfluensapandemien har det hittil dødd 2 stykker i hele USA... Du vet jo godt at man som en vanlig frisk person overlever en helt vanlig influensa utmerket her i Norge. Derfor er det ingen grunn til å bekymre seg i det hele tatt. Husk også at nviået av hygiene er mye bedre i Norge enn i de fattige delene av Mexico (for å ta et eksempel). Faren for spredning er minimal. Siste nytt ang svineinfluensaen er jo nå også at de ikke tror denne influensaen er mer farlig enn en vanlig influensa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå