lengter daler ned i skjul... Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 har en gutt som blir 2 år i juli... og han spiser så dårlig.... idag spiste han 1 porsjon frokostblandning med youghurt på. til lunsj spiste han 4 skjeer youghurt. til middag 2 pastaskruer. 1 eplerbit. 1/2 porjson havregrøt til kvelds. dette er normalt når han er hjeme, men noen ganger spiser han jo mere, litt brød og sånt. i barnehagen spiser han ok til frokost og lunsj, men middag vil han ikke ha hjemme, spiser litt kveldmat.
~sjiraff~ Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Så lenge han er frisk og rask er det neppe noen grunn til bekymring.
mai mammaen til to Skrevet 2. mai 2009 #3 Skrevet 2. mai 2009 sånn var datteren vår før og. spiste på 8 timer i barnehagen kanskje en halv skive. nå er hun 3 år og enda går det opp og ned med spisingen. bare du får i han drikke så er det bra. dem spiser når dem trenger det og er sulten
Yo&La+spire Skrevet 2. mai 2009 #4 Skrevet 2. mai 2009 Tror ikke du trenger å bekymre deg så lenge han er frisk og rask. Jenta mi er forresten også litt sånn...hun kan spise en halv skive til frokost, en yougurt til kvelds og litt middag (kommer ann på hva vi har, er det pasta med en eller annen form for tomatsaus så spiser hun myyyye). Unntaket er at i barneparken spiser hun alltid 2 skiver til lunsj, men det tror eg fordi alle andre spiser og da henger hun seg på, hehe...
lengter daler ned i skjul... Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2009 ok den er grei! da skal jeg ikke stresse mere med det )
Ranveig R Skrevet 2. mai 2009 #6 Skrevet 2. mai 2009 Eldste vår (3 1/2) er sånn og, av og til kan han ete godt, men som regel gjer han det ikkje. Skjønar ikkje at han veks og legg på seg i det heile tatt, men det gjer han (sjølv om han er litt under snittet på høgda, er vekt/høgde midt på). Og så er han på veg ut av trassalderen og er oftare og oftare ei lita solstråle. Dermed bekymrar eg meg ikkje for han )
Blind Gudinne Skrevet 2. mai 2009 #7 Skrevet 2. mai 2009 Hadde min sønn på 3,5 spist dette iløpet av en hel dag skulle jeg vært strålende fornøyd =D Han er inne i en ikke-spise periode. Kan leve på en halv brødskive iløpet av en helg..... Men i dag har han spist bra. 3 hele kylling-nuggets! Om en stund kommer han til å ha en spiseperiode igjen, akkurat som kroppen da lagrer det den trenger for en stund fram i tid. Han er litt høyere enn gjennomsnittet, vekta er som den skal være og han er en liten solstråle. Så ikke stress med det så lenge barnet er friskt og raskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå