strikkemegihel Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Vurderer å få en lokal tenåingsjente til å komme et par dager i uken å trille/ leke med eldstemann på to år og lurer litt på hvor mye som er vanlig å betale for dette. Gir dere betalt pr gang eller pr time? Hvor gamle er de jentene (jeg går ut i fra at det er jenter som gjør dette?) og hvor mye ansvar får de?
pinglo Skrevet 2. mai 2009 #3 Skrevet 2. mai 2009 Har ikke trillepike til fruen min. Men jeg fikk 35 kr timen, når jeg passet barn. Tror det er rundt der nå også. Men vet noen her inne, har skrevet tidligere at de gir 50 kr timen. Men det synest jeg er litt mye. Annsvar? Bleieskift når de er ute eller inne. Evt smøre skive/lage litt mat om de er inne. Legging er vel best om du tar selv, men jeg har selv måttet legge barn jeg har passet, når jeg var tenåring. Og det gikk bra.
Tommage♀♂ Skrevet 2. mai 2009 #4 Skrevet 2. mai 2009 Jeg hadde trillepiker til mine før de begynte i bhg i høst. De fikk 25 kroner timen, passet 2 timer pr. dag. Ansvar? De har jo ansvar for barna, hehe=) Noen ganger var de på lekeplassen, andre ganger hjemme hos trilepikene, hos venninner, på butikken osv. På 2 timer får du gjort en del da. Bleieskift var ikke en del av avtalen, jeg ga beskjed om at de skulle komme hjem om det var bæsjebleier. Men det skjedde ikke en eneste gang på 1,5 år. Jeg hadde trillepikene for at jeg skulle få noen timer for meg selv på dagen, og for at ungene skulle komme seg ut mens jeg tok huset, gikk og handlet osv. En 12-åring er ingen pedagog, så jeg forlangte ikke annet enn at de skulle passe barna og sørge for at de hadde det bra.
strikkemegihel Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2009 Så prisen har ikke endret seg så mye de siste 20 årene var vel omtrent noe sånt jeg med fikk. Ansvarsspørsmålet kommer av at jeg vet om flere som forventer at barnepiken både skal skifte bleier, mating, ta med barna til lekestunder og overnatting hos barnepiken. Det jeg er ute etter er ei som kan trille noen timer slik at jeg kan ta huset og det er selvsagt begrenset hva de kan finne på på den tiden. Men det hadde jo vært godt å finne noen som var vi var så trygg på at hun kunne sitte barnevakt om kvelden av og til. Lengter etter en tur ut å spise middag med mannen
happygrl 23 - liten prinsesse Skrevet 2. mai 2009 #6 Skrevet 2. mai 2009 wow.. jeg hadde aldri turt å la en 12 åring passe på barnet mitt. Men nå har jeg egentlig aldri hatt barnevakt til jenta mi heller! Har kun vært foreldrene mine som har fått lov til å passe henne. Men nå har hun gått i barnehage siden hun var 9 måneder da, så har jo aldri hatt behov for det heller. Men la barn passe barn? Er det forsvarlig?
LapScouse Skrevet 2. mai 2009 #7 Skrevet 2. mai 2009 Hei, vi har fast passepike mellom 2 og 4 ganger i uken. Gav i begynnelsen 50,- i timen, men da hun ville passe 1,5 - 2 timer 3 ganger i uken, og da ble det mye penger... Snakket med naboen, og hun gir venninna 30kr timen så da avtalte jeg og passepiken at det var en passelig sum. Hadde gått helt fint å gitt henne 50kr timen om hun passet 3-4 timer i uken, men ikke 12 timer i uken, blir liksom 2400 på en mnd. Er hun selv som bestemmer når hun vil passe. Jenta som passer mista mi får så mye ansvar hun vil ha. Jeg forventer bare at hun skal trille henne i vogna, men jeg vet at hun tar jenta mi med hjem til seg, bytter på henne, leker med henne og med tid og stunder vil jeg ikke nøle med å la henne mate henne om hun vil det. Passepiken min har et fantastisk barnetekke, hun har 3 yngre søsken og jeg stoler på henne 100%...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå