Gå til innhold

Føler meg heldig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg leser om alle plager dere damer har i svanger skapet.

Kastet ikke opp en eneste gang, ikke noe vondt i rygg eller bekken, perfekt blodtrykk hele svangerskapet, gikk 30 min til og fra jobb hver dag, jobbet frem til permisjonen min startet (jobbet i barnehage), lite vann i kroppen, klarte å knyte skoa mine / barbere leggene frem til fødsel uten problemer og jo jeg var stooooor!! la på meg 14 kg (helt greit syns jeg) har ingen strekkmerker eller slapp hud på magen, men ett par strekkmerker på puppene som har forsvunnet av seg selv.

Det eneste var at jeg var veldig slapp de første tre månedene. Og hadde foresten sex nesten daglig frem til uken før fødsel.

Ikke meningen å skyte på meg noe, men det er så mange negative innlegg med vondt her og vondt der (nei, jeg tviler ikke på at dere har vondt altså;) ) så da er det godt med noen positive innspill også syns jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som mitt første svangerskap=)

da var jeg riktig nok 10 år yngre enn mitt fjerde svangerskap som var grusomt..fikk sjokk=(

så det er forskjell fra gang til gang..og person til person...

håper du er like heldig i neste svangerskap...

er enig i at det er litt mye klaging her...men det er ikke alle som har andre som orker å høre på alle plager mann kan ha i løpet av svangerskapet.. og da er det viktig å ha ett sted å få ut litt frustrasjon=)

Deilig å lese positive opplevelser også=)

Skrevet

Det høres ut som mitt tredje, i en alder av 35.

Da hadde jeg hatt du tøffe svangerskap tidligere, så følte jeg fortjente et som var bra også, hehe.

Skrevet

Flott.

Enkelte her inne tror svangerskap er en sykdom. Helt utrolig faktisk.

Off.

Skrevet

Bare du ikke tar de under samme kam. Altså de som tror sv.skap er en sykdom, og de som får sykdommer/plager under sv.skap, kjøttpølsa!

Skrevet

Jeg tror ikke noen her med vett i skallen tror at svangerskap er en sykdom, men det tærer på når man kaster opp, mister matlysten, er konstant trøtt osv. Det er ikke så lett å yte noe når man ikke har energi. Jeg har virkelig kjent på kroppen hvor tungt det kan være, men har aldri tenkt på det som om jeg var syk eller at det har vært en sykdom. Jeg har tenkt på det som at jeg har vært så sliten og utmattet som jeg ikke har kjent siden min verste influensa i barndommen.

Gjest Sauen er høygravid :-)
Skrevet

Jeg føler meg egentlig ganske heldig også.

Sett bort fra bekkenløsningsplager og forsterkede plager fra kroniske lidelser har jeg egentlig vært i ganske god form i dette svangerskapet, slapp ihvertfall unna kvalme osv.

Alt ser også ut til å være bra med babyen - går til oppfølging pga vekstavvik, men sånn var det med søsteren også, og der er alt i orden nå.

I tillegg bor jeg i et land med uhyre god svangerskapsomsorg og svært få dødsfall/alvorlige sykdommer ifm svangerskap og fødsel.

Begynner å bli slitsomt nå med en måned igjen til termin, men jeg er nå snart ferdig, og skal bli mamma til enda en nydelig jente :-)

Jeg prøver å tenke på at det kunne vært langt verre når jeg får vondt i bekkenet eller sliter med kynnere.

Men samtidig syns jeg det må være lov å klage litt innimellom, for det er ikke gøy å føle seg handicappet pga bekkenløsning, kvalme eller lignende... Og da er det jo greit å ha bim, så de vi kjenner slipper å høre på...=P

Skrevet

Blir litt vel mye klaging her inne også da... Litt skavanker må en vel tåle uten at man må invalidiseres også.

Skrevet

Hehe, det hørtes litt ut som mine svangerskap det:)

Jeg var heller ikke plaget med noen ting. Trente for fullt til jeg var 7 mnd på vei med nummer en og 8 mnd på vei med nummer 2.

Med førstemann klarte jeg nesten ikke å tro at jeg var gravid før magen og bevegelsene kom:) Hadde positiv test, men ingen andre symptomer. Med nummer 2 hadde jeg litt ømme bryster og det var det.

Ingen bekkenløsning, tretthet, halsbrann, kvalme, svimmelhet, høyt blodtrykk, ødem, strekkmerker, slapp hud, etc, etc.

Kjempefine svangerskap, men kan uansett ikke si at jeg liker å gå gravid. Spesielt ikke de siste par mnd. Godt å komme tilbake i god gammel form igjen i etterkant:)

Skrevet

Tro kopi av mitt aller første svangerskap.

Mitt siste endte nesten i katastrofe.

Ingen svangerskap er like.

Skrevet

Har født mange vakre barn, og kan skryte av at jeg ikke har et eneste strekkmerke, og ikke noe slapp hud på magen. Men det betyr ingenting.

De er verdt slapp hud og strekkmerker over hele kroppen, hadde jeg måtte hatt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...