Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Gutten min er nå 7 måneder og har siden han var 5 måneder trappet ned, nå ammer jeg kun om morgenen. Dette kom automatisk da han ikke VIL ha pupp lenger, på dagen vrir han seg bare unna. Nå ammer jeg som sagt bare om morgenen, men han tar 1 pupp for å slukke tørsten, pupp nr.2 er han ikke så interessert i. Lurer på å slutte helt (hadde tenkt å slutte rundt 6 måneder i utgangspunktet), men vet ikke helt hvordan. Skal jeg gjøre som ved nedtrapping at jeg pumper når det blir spreng? For det regner jeg med at det blir... eller? Det er litt trist også, men men...
Erisa* Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Heisann! Jeg har aldri sluttet å amme, så jeg har ingen erfaring å dele med deg, men vet at det står noe om dette på ammehjelpen sine sider. Kanskje du kan se der? Lykke til! Du kan jo kose masse med gutten din selv om du ikke ammer lenger, det er jo flott at du har ammet så lenge som du har gjort!
lille sprelle Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Ikke stress med å slutte! Anbefaling er å amme til 2 år. Jeg trappet ned ved 1 år. Nå ammer jeg 3 ganger daglig. Var ikke noe problem med spreng - men tror det hadde vært det om jeg hadde gjort det før. Ha pumpe parat i tilfelle, men må du ikke pumpe, så ikke gjør det - det stimulerer prod. Jeg har ikke sluttet enda som du ser, så hvordan man skal slutte helt vet jeg ikke enda!
Oktopia Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Da jentungen min var 8 mnd gammel begynte hun å bite så fælt at jeg ikke orket å amme mer. Så en stund pumpet jeg i fllaske, men det ble ikke nok. Da tok jeg på meg stramme bh'er, og pumpet kun for å lette det aller verste trykket. Det skal være urter som hemmer melkeproduksjonen, men akkurat nå husker jeg ikke hvike. Lykke til!.
eplejente Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Et velkjent og godt brukt kjerringråd er å legge kålblader på puppene. Det skal visstnok stoppe, ihvertfall minske, melkeproduksjonen. Har ikke prøvd dette selv, men har hørt om det mange ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå