Gå til innhold

planlegger nr 2, kjøpte dere ny vogn osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller klarte dere å la være og bruke det som dere hadde fra før.

Jeg tenker at vi sparer masse på å bruke om igjen seng, vogn, bilsete og klær. Men kanskje når jeg blir gravid kommer handle suget tilbake..hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det er litt upraktisk å bruke tvillingvogn på bare én baby, og tvillingene uansett bruker sin vogn i barnehagen så har vi kjøpt ny (brukt)vogn til nyebabyen.

Bilsete, babykurver og det meste av klær arver hun.

Er ganske lite fornuftig å handle alt nytt til baby nr 2 når det dere har mest sannsynlig er like fint...

Skrevet

Vi fikk gutter begge gangene og da passet jo mørk blå vogn til nr. 2 også. De er født på hver sin årstid, derfor ble det litt nytt babytøy.

Men ellers har jeg gjenbrukt babybjørn sele, stellebord, bilsete, seng, lekegrind. osv. Har vel spedd på litt leker og klær, that`s it.

Skrevet

Vi kjøpte alt nytt bortsett fra vogna. Så vi klarer oss, men det jo så koselig å handle nytt når ny beby kommer.

HI

Skrevet

Frøkna var 16 mnd da hun ble storesøster, så hun brukte det meste av utstyret sitt selv enda. Kjøpte søskenvogn og en sportstrille i tillegg til simoen vi hadde, fikk enda en sprinkelseng, men ellers brukte vi det samme stellebordet, vippestolen osv.

Skrevet

"Tomage er en slimål"... Hvilken søskenvogn kjøpte du?

Skrevet

her kjøper vi ny vogn, kun fordi den gutten vår hadde er solgt... angrer på det nå;)

ellers blir det gjenbruk på seng osv:)

Skrevet

Her blir det gjenbruk av alle de store tingene.

Kjøper sikkert litt nye klær (selvsagt mer om det blir en gutt nå, har en datter fra før), men satser på at det blir kos å finne fram klærne også (husker jeg gledet meg til det når jeg pakket de vekk)

Skrevet

Tenkte å "resirkulere" men så fant jeg en billig duo-vogn i Tyskland til bare 1800,- kr som jeg bare "måtte" kjøpe :-) Dessuten var vogna fra eldstemann litt solbleket, så da var det en ekstra god grunn... Den vogna er nå fin som sovevogn i barnehagen. Bilsete og klær bruker vi i arv såklart, men det blir jo noe nytt også. Kjøper helst nytt til elstemann da, så går det i arv. Man får ikke så dårlig samvittighet for å kjøpe noe nytt når man har tre gutter som kan arve i tur :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...