Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Barna mine skal ha like bunader, han guttemodellen med hvite strikka-strømper til kneet, og hun jentemodellen. Men skal vesla ha hvit eller rød strømpebukse? Hva skal deres jenter ha? på bildet i katalogen har jenta rød strømpebukse, men jeg tenker at hvit blir penere siden broren har hvite sokker? I tillegg til at hvit strømpebukse vil matche skjorten og kysen til vesla
2SmåTroll Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 kommer vel litt ann på hva slags bunad det er. Vi har en strikka vestfold bunad og den skal det være rød strømpebukse til.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2009 ehm... Bunad var kanskje å ta litt hardt i da, så vi får kalle det fantasibunad Denne: http://www.sandnesgarn.no/StortBilde.aspx?bildeId=201184&mElement=hGarn&stortBildeSti=stortBilde&bildeStiType=hefter
Ranveig R Skrevet 2. mai 2009 #4 Skrevet 2. mai 2009 Vi har gått for kvitt, sidan ho har kvit skjorte til og kvitt skaut (har svart/raudt/grønt strikkaskaut og, men det river ho av seg etter 1/2 sekund, så vi må gå for det kvite ho brukar til dagleg). Synest det ser best ut eg. Mulig det er enkelte bunader som skal ha raud strømpebukse,men når det gjeld småbarn og strikke"bunad" (når det ikkje er EKTE bunad altså) treng ein vel ikkje å følge bunadsetikette slavisk heller. Jenta vår har f.eks. ikkje bunadssko, men mørkegrå finsko, enkelt og greitt fordi vi ikkje fann bunadssko i str. 20.
Piri Skrevet 2. mai 2009 #5 Skrevet 2. mai 2009 Visst kan du ha hvit strømpebukse til den! Nydelig bunad:)
Fire småtroll Skrevet 2. mai 2009 #6 Skrevet 2. mai 2009 Så morsomt, jenta mi skal ha akkurat samme drakta på 17.mai Hun brukte den også i barnedåp for to uker siden og fikk så masse skryt der hun spankulerte rundt i kirka og viste seg frem (hun er straks 2 år). Vi bruker hvit strømpebukse, har jo hvitt under oventil også så jeg synes det ser mest ryddig og pent ut..
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. mai 2009 Takk Piri Ranveig: nei, vesla mi har ikke bunadsko heller, de jeg fant var så stiv i sålen at jeg kjøpte vanlige finsko (med litt glitter på, det er vel fyfy ). Jenta mi har forresten ikke kyse til, hun har skaut Kom ikke på hva det het i farten Da skal jeg kjøpe ny hvit strømpebukse til vesla:) Takk for svar!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2009 gutten min brukte sin i fjor også, både i barnedåpen til vesla og på 17.mai, og vi fikk utrolig masse skryt. Hjemmestrikka skiller seg jo ut da, siden de fleste som har barnebunad har sånne som er kjøpt på butikken. (det kommer nok mine også til å få når de har vokst utav disse, jeg kan ikke strikke selv, så jeg må få venner og kjente til å strikke..)
Ranveig R Skrevet 2. mai 2009 #9 Skrevet 2. mai 2009 Hehe, jenta vår har óg litt glitter på skoene sine (riktignok berre inni blomstene, men det at det er blomster i det heile tatt er vel uhørt det og ;-D) Uansett er bunaden så stor til ho at vi knapt ser verken strømpebukse eller sko ) http://www.facebook.com/photo.php?pid=2896853&l=a0ca3bae69&id=670782526
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 2. mai 2009 Herligt bilde Vesla mi har fått svarte sko, med et hjerte på. Rundt der er glitter Rekner med at alle blir så sjarmert av den skjønne jenta mi at de ikke ser skoene Forøvrig så var jeg inne på bildene da du la ut link sist, og jeg la ikke merke til skoene til jenta di da, så de er nøytrale nok til bunad:)
SOMMER :) Skrevet 2. mai 2009 #11 Skrevet 2. mai 2009 Akkurat den bunaden har jenta mi også. Min mamma strikket den da eldste barnebarn ble født. Nå har jenta mi vokst fra den og da har alle barnebarna (jenter) brukt den... :-) Vi brukte hvit strømpebukse. Syns det er penest.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå