Amy 06 blir storesøster:) Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Jeg blir satt i gang til mandag, og lurer derfor på hva som egentlig skjer da.... er ikke 100% moden enda.... fikk beskjed om at jeg hadde litt åpning i ytre mormunn, men lukket i indre mormunn.....må man da ha modningspiller og den kuren der, eller setter de bare drypp og lar ting gå av seg selv? blir satt i gang på grunn av kraftig bekkenløsning.
mittominmitto_venter nr 3 Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Hei! Ble satt igang i første svangerskap, var heller ikke moden i det hele tatt,og fikk 4 modningspiller i skjeden. (fordelt over maaaaange timer) Deretter fikk jeg drypp. Selve modningen brukte jeg lang tid på (fikk første pille en tirsdag ettermiddag, og hadde 2 cm åpning tidlig natt til torsdag...) men da jeg fikk dryppet tok det 20 min fra 2 cm til barnet var født!!! Har forstått det slik at man ikke kan få drypp før man er moden! Lykke til!
julibebiss <3 Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 jeg ble satt i gang med min første. da fikk jeg modningspiller..men med meg gikk det veeldig fort.. fikk tabletter kl 10.00 om morgenen, så kl 16.00. og de siste kl 18.00.. i 20 tiden da begynte smertene i ryggen og underlivet..og åpnet meg fort.. vannet gikk 23.30. og jenta vår var ute 01.05 =) det varierer veldig fra person til person hvordan og når de virker..men jeg fikk beskjed om at jeg responerte fort på tablettene,fordi det var noen som kunne bruke dager.
godiva med 3 gull Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 om du ikke er moden blir det nok ikke no drypp på deg i første omgang. Med min første fikk jeg flere kurer. Riiene startet etter første kur, men de var ikke effektive før etter noen og 40 timer. Med nr 2 var jeg moden og 3 cm. fikk satt en gel kur som satte igang fødslen umiddelbart så og si. etter snaue 5 timer var jenta ute. Ikke noe drypp i det hele tatt. Det er så opp og ned hvordan man svarer på igangsetting at jeg hadde bare tatt det litt som det kommer jeg. Det går veldig fint. tar gjerne en igangsatt fødsel denne gangen også jeg. (selv om jeg godt kan spare meg for å gå 2 uker over da.....)
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 jeg ble satt igang sist- også pga kraftig bl. Men da var det på "impuls", dvs ikke planlagt, jeg ringte inn til sykehuset og fortalte hvor dårlig jeg var, og de satte meg igang samme dagen- dette var tre dager før termiin. Jeg hadde tre cm åpning og var moden, indre mormunn mener jeg var 2 cm, ytre var tre cm åpnet. De tok vannet på meg da, og festet en elektrode på hodet til babyen. Så ventet jeg på riene, da de ikke var kommet etter 1 1/2 time, satte de meg på drypp (dette sa legen var planen allerede da han tok vannet- så det var aldri snakk om å vente for lenge å se hva som skjedde) de satte dryppet (på svak styrke) og da tok det et par tre timer til fødselen var over, med gjevn progresjon. Føltes som en normal fødsel,m var aldri snakk om monster-rier som ble kastet over meg på noe vis. Det var bare skikkelig smertefullt (som i en vanlig fødsel) i ca 1 time. (første fødselen hadde jeg slike store smerter leenge-mange timer) hadde to press rier, så hun kom i rakettfart. Revnet ikke noe særlig-utdrivningen var smertefri (!) brukte lystgass som smertelindring, og følte jeg hadde veldig god effekt av den. Men du, kor lenge har du igjen til termin? og hvor i landet skal du føde? (hvilket sykehus?) jeg er 36+1, og verre nå, enn jeg var ved termin forige gang da de satte meg igang) legen har nå¨sendt henvisning til sykehuset for vurdering av igangsetting pgs bekkenet- jeg ER så redd for å få permanente skader, jeg er helt sengeliggende nå, må ha hjelp til å kle på meg selv, snu meg i senga går ikke, klarer det snart ikke med hjelp en gang- jeg har jo fremdeles 1 mnd igjen, men jeg håper-og håper, at det skal gå an å vurdere meg fra jeg er 37 uker på vei, jeg kan ikke gå EN-DAG-MER-ENN-NØDVENDIG. legen og jm sier det er katastrofalt om jeg under noen omstendigheter skulle bli gravid igjen, og anbefaler meg sterkt å steriliseres for å sikre det 100 pst. jeg har angst merker jeg, som siger på iallefall.holder på å utvikle seg til angst, jeg er LIVREDD nå, for at resten av livet mitt skal være som det er nå, med enorme smerter bare jeg lirker meg en millimeter, som gjør at jeg er hjemme hele dagen uten istand til å ta vare på meg selv, og langt fra å ta vare på barna mine (og min mann) dette er fælt! jeg har ingen problemer med å holde ut, om jeg visste at det var for en periode (ut svangerskapet+ barselstid) men når jeg lever i frykt for at dette skal bli permanent, er det skikkelig skikkelig skummelt!!! men, hvor lenge før blir du satt igang? og "hvor ille" er det hos deg? møtte du en snill lege på sykehuset? (føler det er lotto-spill, alt avhenger om hvem jeg "får" på timen til vurdering.. uansett, lykke til i morgen! tenker de muligens vil prøve å modne deg før de evt setter deg på drypp. Kanskje de setter ballong-kateter på deg til å begynne med..
##Luca## Skrevet 3. mai 2009 #6 Skrevet 3. mai 2009 Blir man lagt inn når man blir satt igang? Tenker på dere som forteller at det tok flere dager? Er helt uvitende, jeg. - Og blir satt i gang på fredag om ikke noe skjer før det.
Tjorven:-) Skrevet 3. mai 2009 #7 Skrevet 3. mai 2009 Lykke til i morgen! Jeg ble satt i gang med gutten vår for to år siden, var ikke moden i det hele tatt. Fikk inn ballongkateter mandag morgen, det falt ikke ut av seg selv. Fikk modningspillle i skjeden to ganger på tirsdag, tirsdag kveld gikk vannet og onsdag morgen hadde jeg 4 cm åpning, hos meg endte det hele med keisersnitt utpå dagen onsdag, da all rieaktivitet stoppet opp før full åpning og pga dårligere fosterlyd. -tror kanskje du har hørt denne historien før, gutten min har bursdag samme dag som pappa'n din :-) Klem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå