Gå til innhold

Søker VW Touran eiere: Ang bakovervend bilsete 9kg og oppover.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal nå snart gå over fra maxi cosi babysetet og leter derfor etter et bra bakovervendt sete som IKKE TAR FOR MYE PLASS! Vi har vært og sett på forskjellige, men syns det er vanskelig. Trenger råd

Hvilke sete har du og er du fornøyd? Burde vi ha isofix basen til? eller er det like greit med vanlig? Har hørt at seter er vanskelige å feste i de nye touranene og at man derfor bør velge isofix. what to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner noen med Touran og har 3 barneseter i. Et av de er en putestol. Så har de et besafe izi kombi bakovervendt i midten og på andre siden er et akta garco logico (babysetet)

Ingen av de setene de har er med isofix og det funker like bra fordi =))

Tror nesten du bare mp prøve deg frem, prøv setene i bilen og fest de... få evnt hjelp av selger...

Skrevet

Vi har Touran 2004-modell og har bakovervendt Besafe combi x1 eller hva det heter. Vi har ikke isofix, men ville absolutt hatt det (fantes ikke på Besafe-setene når vi kjøpte). Problemet med Touranen er at en må feste festeselene i selve setet foran (når det er bakovervendt) for en klarer ikke skru de fast i gulvet (slik en kan på andre bilmodeller). Det vil si at så lenge setet er bakovervendt så må setet foran alltid stå i samme posisjon.

Plass er det forøvrig greit med (når man har baksetet i bakerste posisjon hvertfall). Jeg er nesten 1,80 og stor, men har ingen problemer med å sitte komfortabelt i setet foran barnesetet.

Hvordan det er med andre seter vet jeg ikke, men jeg antar at de fleste bakovervendte må festes på lignende måte med mindre du kjøper isofix...

Skrevet

takk for svar:)

vi har den nyeste touran modellen og det er visstnok enda vanskeligere å forankre bakovervendte:(

vi vurderer sterkt acta graco duologic, virker som om den oppfyller de fleste av våre behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...