Renate :-) Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Ett gjennomsnitt av noe eller en prosent av noe eller?? Og hva skjer om en jobber bare litt i en annen jobb enn den man mister???
~sjiraff~ Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Man får vel ca 60 % tror jeg. Tror det er litt sære regler der som gjør at det ikke lønner seg å jobbe litt. Men helt sikker er jeg ikke.
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #3 Skrevet 2. mai 2009 For å ha rett på dagpenger må man ha fått redusert arbeidet sitt med minimum 50% .Dersom du har jobbet 100% og så går over i 50% stilling har du altså rett på dagpenger for de 50% du har mistet. Dagpenger utgjør i overkant av 60% av inntekten din. Som dagpengemottaker sender du meldekort hver 14 dag. Jobber du mer enn 50% mister du dagpengen i sin helhet for den perioden. Jobber du mindre enn 50% (om du da hadde 100% stilling i utgangspiunktet), blir dagpengene redusert ut fra det du har tjent. Alt dette stpr greit forklart på Nav.no
Renate :-) Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2009 Spørs om jeg må lete nærmere på nav da, for har ikke funnet noe der om akkurat dette... Tingen er at jeg har hatt en 100 '% jobb og en ekstra jobb, tre dager annen hver helg... men har nå mistet 100 % jobben min men vet ikke om det ikke lønner seg å jobbe på den ekstra jobben .....
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #5 Skrevet 2. mai 2009 Da jobber du altså tre dager per 14 dag. Det er mindre enn 50%. Det vil derfor lønne seg for deg å jobbe. Du får dagpenger for de dagene du ikke jobber og lønn for de dagene du jobber. Lønner er høyere enn dagpengesatsen, ergo vil det lønne seg:) Det du må passe på er å ikke bytte helg slik at du får to på rad innenfor samme meldeperiode. Da vil du i tilfelle ha jobbet seks dager og dette er over 50%. Du vil da ikke få dagpenger i det hele tatt.
Renate :-) Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2009 Ok så det blir ny regning for hver meldeperiode på 14 dager... altså fra den dagen jeg starter og 14 dager frem i tid? i terioen kan jeg jobbe 14 dager da... også jobber jeg ikke de neste 14 får jeg dagpenger for alle de dagene....
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 2. mai 2009 #7 Skrevet 2. mai 2009 Da jeg fikk dagpenger gikk det per uke. Men om du har en fast jobb med turnus som du har, er det egne regler. Jeg anbefaler å be om et møte med en saksbehandler. Det gjorde jeg, og da fikk jeg alle svar på en gang.
Renate :-) Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2009 Har ikke kontrakt på denne jobben derfor er jeg usikker på om jeg bør oppgi det... dvs skal jo oppgi det om jeg velger å jobbe... men har jo mulighet til å jobbe oftere der i perioder...
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #9 Skrevet 2. mai 2009 Skjønner ikke helt hva du mener, men det er avregning per 14 dag ja. Fra du starter. Du vil få tre karensdager på første periode.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 2. mai 2009 #10 Skrevet 2. mai 2009 Jeg tror det nesten alltid vil lønne seg å jobbe, men ikke hvis du jobber 55% eller noe deromkring. Inntil 50% vil det alltid lønne seg. Så pass på at du jobber nesten fullt om du først kommer over 50% en uke. Du er nødt til å oppgi det, for NAV skal vite alt om hvordan du jobber.
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #11 Skrevet 2. mai 2009 Nav innhenter alle inntekts og skatteopplysninger på deg når du søker dagpenger, så du kan ikke skjule et arbeidsforhold om du da ikke jobber svart. Og uansett er det så lavmoral at fysj!!
Renate :-) Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #12 Skrevet 2. mai 2009 Snakker ikke om å skjule verken inntekt eller det jeg faktisk jobber, men vurdere å ikke oppgi at jeg har fast hver andre helg, bare si jeg har en ekstra jobb, for da å kunne la være å jobbe en helg og heller jobbe noen andre dager i nærheten av neste jobbe helg... har overhode ingen planer om å ikke oppgi verken inntekt elelr det jeg jobber!!!!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 2. mai 2009 #13 Skrevet 2. mai 2009 Også må du ha opptjent minst 105 000 fra siste ligns.år - 08. http://www.nav.no/page?id=728
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #14 Skrevet 2. mai 2009 Ok, det var bra:). Nav beregner uansett kun på bakgrunn av meldekortene dine, så hva du oppgir er ikke av betydning. Du skal bare føre det timeantallet du jobber, for de dagene du jobber, på meldekortet.
Renate :-) Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #15 Skrevet 2. mai 2009 Jeg har hatt fødselspermisjon og er nå i ulønnet permisjon til august pga manglende barnehageplass så inntekt har jeg fra fødselspermisjonen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå