Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Noen som vet hvor mange tabletter man skal ta og hvor ofte? Fikk et skikkelig anfall idag med rennende nese og øyne, og jeg nyser hele tida.. også fant jeg et brett med Zyrtec liggende fra i fjor, men husker ikke hvordan doseringen var? Noen som vet?
Wiingla Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Jeg har fått beskjed om at gravide ikke skal ta zyrtec, så er du gravid burde du høre på apoteket. hvis ikke er det en tablett om dagen
Soon to be mum Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Jeg er selv allergisk, og spurte min fastlege om dette siden jeg er gravid. Det står jo på pakningsvedlegget at man skal snakke med lege først før man tar slike medisiner om man er gravid. Hun sa at jeg kunne bruke øyedråper og nesespray, men helst ikke bruke tabletter.
Gjest Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 Det hjelper ikke å ta 3-4 zyrtec om dagen hvis de ikke har virkning med en...da må du heller prøve noen andre allerrgitabletter..
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 En per dag.. hjelper ikke å ta flere. Krestine er den eneste allergimedisinen som hjelper dobbelt så bra med to tabletter..
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #6 Skrevet 3. mai 2009 Hjelper ikke dobbelt så bra å ta to Kestine på en gang. Kestine er eneste tablett som har bruksanvisning på 2 ganger daglig, og kan tas hver 12 time for de som synes at Cetirizin (Zyrtec) avtar i virkningen etter noen timer. Cetirizin blir av min lege (som også er spesialist som barnelege) anbefalt til gravide, da preparatet har vært på markedet i såpass mange år at det anses som trygt. Man skal allikevel ikke ta det uten å ha snakket med sin egen lege først. Hvis virkningen av Zyrtec avtar etter noen, hjelper det selvfølgelig å ta en tablett til, men den doseringen er ikke godkjent her i Norge. Ikke anbefalt, men det virker.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #7 Skrevet 3. mai 2009 HVORDAN DU BRUKER KESTINE. Behandling av allergisk nese- og øyebesvær hos voksne og barn over 12 år: 1 tablett (10 mg) 1 gang daglig. Ved mer uttalte symptomer kan dosen økes til 2 tabletter (20 mg) 1 gang daglig. http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/K/Kestine_Almirall_83703/88514.html
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #8 Skrevet 3. mai 2009 3. HVORDAN DU BRUKER ZYRTEC. Bruk alltid Zyrtec slik legen din har fortalt deg. Kontakt lege eller apotek hvis du er usikker. Den vanlige dosen er: Voksne og barn over 12 år: 1 tablett én gang daglig. Tablettene skal alltid tas sammen med vann. Hvis ikke plagene forsvinner i løpet av 1 ukes behandling bør lege kontaktes. http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/Z/Zyrtec_UCB_84503/94667.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå