Gå til innhold

Jeg er en mislykket husmor....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hjemmeværende med våre barn og føler meg totalt misykket. Toppet seg i dag da jeg har stårr og svettet over kjelene og laget kjempegod(?) middag. Mannen grynter på nesen og tygger i seg noen biter før han drar ut av dørene.

Han er så skrekkelig kresen, liker ingen grønnsaker, spiser ikke salat og sånne ting. Jeg har en forkjærlighet for fisk og hvitt kjøtt med masse grønnsaker, han vil helst ha pizza, pølser og spagetti hver dag.

Lager jeg noe nytt lurer han på hvorfor det er så lite smak i det. JEg har massr tilbehør, som sauser, grønnsaker og salater men han liker jo ingenting.. Derfor blir det jo litt tørt med bare kjøtt og potet/ris..

Når jeg vasker klær ruker jeg å brette det sammen og legge det på senga hans. Tenker at han klarer da å rydde det inn i skapet selv dit han vil ha det. Jeg har 4-personers klesvask og det forenkler jo litt om alle kan legge i skapene sine selv.

Men han mener at om jeg ikke kan "gjøre skikkeig arbeid" kan jeg likegodt la være å vaske klær.

Han har klaget på at jeg ikke holder orden nok på huset og at alt er "bare rot" som han sier.

Jeg prøver å holde kontroll på alt, økonomi, innkjøp, barnehage, klesvask, forsikringer, regninger, husvask osv samtidig som jeg har en liten baby i hus som er som babyer flest; trenger mye av meg. (klager ikke på det altså)

Føler meg så mislykket. Dette er jo det som er "jobben" min nå, men føler at jeg adri blir anerkjent for det jeg faktisk gjør.

Han gjør fint lite i huset, og om han gjør det så er det i sinne. Han jobber, kommer hjem, ser på TV og sover. Thats it..

Puhh.... Måtte bare blåse ut.. Takk for at du leste.. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg sagt

om klesvasken : neivel, da lar jeg være å vaske klærne dine da, så kan du gjøre det selv.

om middagen: Det er klart det ikke smaker noe, du spiser jo ikke det som setter smak på maten! Her har du en grandiosa, sett den i ovnen selv.

Hvorfor er du sammen med en sånn mann? En som får deg til å føle deg mislykket selv om du gjør så godt du kan?

Skrevet

jeg tror serisøt at jeg en fredag han kom hjem, bare hadde gitt han barna og sakt "nå drar jeg på helgetur" og gått ut døra. så kan han jo prøve seg som alenepappa en helg

blir det ikke bedre av det, og ikke av at dere snakker sammen så hadde jeg godt i streik og nektet å gjøre noe for han. ikke noe klesvask, ikke noe middag til han, bare laget ting han ikke likte som du og barna kunne spise. ikke betalt hans regninger som hans tlf osv.

og om han klaget så hadde jeg bare svart "jeg er ikke morra de, fiks det selv"

om han ikke da heller tar hintet så hadde jeg flyttet.

Skrevet

Jeg syns det var en heldagsjobb å være hjemme med en baby i begynnelsen, så hvis du er hjemme med både en baby og et eldre barn, så er jeg imponert over at du gjør alt det andre i tillegg.

Jeg tror du trenger å sette deg ned med han en dag han han har fått spagetti eller pizza til middag og er i godt humør og fortelle han hva du føler. Det er jo faktisk en mye større jobb å passe barn og hus hele døgnet enn det er å jobbe en vanlig arbeidsdag for så å komme hjem til ferdig middag og nyvasket hus.

Finn noen grønnsaker han liker og prøv å bruke dem mest mulig sånn at han venner seg til å spise litt grønnsaker og så prøver du heller å "lure" han til å spise flere ting etterhvert. Jeg pleier å lage salat til hver enkelt på tallerkenen, for hvis han får kun ting han liker, så spiser hvertfall samboeren min noe, ikke er det så veldig mye mer jobb heller. Planlegg middag sammen sånn at dere finner på ting begge kan like.

La han ha ansvaret for barna en hel dag/helg og se hvor mye han klarer å gjøre i tillegg til barna da, så kanskje han skjønner hvor mye du egentlig gjør i løpet av en dag.

Det kan jo hende at noen av disse tingene hjelper:-)

Skrevet

Det er nok din mann som er mislykket. Det er jo ikke litt kult å være en storkrevende, kresen mann med bena dypt plantet i 50-tallet. Trives du å være hjemme utover det? Kanskje dere skulle bytte? Han hjemme og du jobber:)

Skrevet

jeg vil bare si at jeg er jo alene med en liten gutt og har alltid vært det. og når småen var baby var det virkelig ikke middag vær dag her, eller nyvasket hus. jeg hadde bare en baby og ta meg av og ingen ting annet, ikke noe sur mann ikke noe barnehage barn. men det første året var det kaos her alikevel. og laaaangt fra perfekt.

jeg tror det er serdeles få som får til å ha det fint hjemme hele tiden. og jeg vet ikke om et er noe mål i seg selv heller.

hva bringer mannen din av glede inn i familien?

Skrevet

Mannen min fikk seg ein aha opplevelse når han hadde pappa perm med jenta kåns, det er barn nr 2. Eg fikk permen hans når han skulle hatt den med nr 1 for han gjekk på attføring da.

Han hadde store planer om kva han skulle gjera når han skulle gå heime med ho, ingenting blei gjort for han "klaga" på at han ikkje fikk gjort noko jo uten at ho "masa" på han!!!

Og når eg gjekk heime med nr 1 så sa han når han kom heim, "har du ikkje gjort noko i dag el??" Da hadde eg vaska klea hans og laga mat til han + tatt meg av sønnen hans. Noko eg sa til han men som han ikkje skjønna. Eg fikk ikkje middag ein dag eg når han var i pappa perm, måtte lage den sjav når eg kom heim. Han hadde da ikkje tid til å lage middag!! Ikkje vaska han klær heller, han får ikkje lov......litt redd for at ting blir veldig blanda og at ting kan farge osv. Vil helst gjera det sjav eg hehe.

Så la han få lov til å ha orden på slike ting ei helg eller noko, det skal vera vaska klær, laga mat, skifta på her og der og reint. Lykke til!!

Mannen min er flink til å ta i eit tak han så eg skal ikkje klage ;) Måtte ein perm til da for å skjønne det....

Skrevet

La han vaske klærne sine selv da:)

Pizza kan han steike selv, spagetti og pølser kan han ordne ut med selv. Da hadde jeg spist med barna på ett tidligere tidspunkt og latt han spise alene. FOr vil ikke at barna skal lære seg samme unoter som din mann har. Det kan du evt argumentere med.

Rydd ikke i hans ting, ta deg kun av ditt eget og barnas. Betal de regninger som "må" betales, som dine regninger, strømregninger og kommunale avgifter. Sånn at dere ikke må gå fra hus og hjem. Men hans regninger lar du ligge, de for telefon, abonnement, div.

Hadde ikke giddet løfte en finger for en sånn kar.

Og ser han ikke verdien av det du gjør for dere, så er det kanskje lurt med noe hjelp utenfra?

Skrevet

ja, her er det sannelig ikke du som er mislykket! det er mannen din som ikke skjønner hvor mye arbeid det er med små barn og husstell. jeg synes også at han høres veldig umoden og egoistisk ut. sier som en av de over; dra bort en helg og la han ta seg av hus og hjem. ikke planlegg det, og legg det fram som et forslag for mannen din, for da kommer han sikkert til å få deg fra å gjøre det. sørg for at du vet sikkert han ikke skal noe spesielt den helga, så pakker du snippeska og sier fra om at du trenger noen dager fri. siden han mener du ikke gjør noe hjemme må det da gå greit at han gjør det samme som deg en helg.

Skrevet

Tusen tusen takk for alle svar og gode tips. :-)

Har forsøkt og snakket med ham flere ganger, oftest ender det bare i ingenting. Skal prøve å snakke med ham igjen selvfølgelig, men av og til så føler jeg at jeg gjentar meg selv til det uendelige.

Han vet ikke hvor mye arbeid det er med barn i hus, han har ikke hatt pappaperm annet enn de to første ukene da andremann var født. Men da lå han syk.

Jeg trenger bare å blåse litt, men når jeg leser gjennom alt som er skrevet her så slo det meg et par ting. Ja, vi trenger nok hjelp, og mamman hans har sydd puter under armene hans desverre.. Det ser jeg jo nå.

Takk for svar igjen. Skal høre hvordan han stiller seg til familievernkontoret. Hjelp utenfra kunne vært fint nå når man stanger i veggen.

Skrevet

jeg synes du høres ut som en super husmor jeg!!

jeg har add, så jeg tør ikke å selv ha ansvaret for vår økonomi, den tar kjærsten min seg av.. jeg passer ungen vår, vasker klær, og lager mat til meg, (han kan kun spise enkelte ting, så han liker best å lage middagen selv, med mindre det er noe vi skal ha til middag som han kan spise), prøver å holde orden på leiligheten, og sånt.. men tross at jeg ikke har såpass få ting, så klarer jeg det. JEG er mislykket, du er skikkelig flink

:-)

ta med deg ungene og dra bort uten å si noe til gubben.. kanskje ha får seg en støkk og våkner opp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...