Lene~mor til tre Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Hverken jeg eller gubben har bil lappen og vi har derfor heller ikke bil. Noen ganger føles det nesten som vi er de eneste hehe, men skal faktisk si at vi ikke savner å ha bil. Mamma hadde aldrig bil når vi var små siden hun var alenemor så jeg har aldrig blitt kjørt noe sted, jeg er vant til å sykle og ta bussen o.l. Hver dag når rushtrafikken står bom stille utenfor her i flere timer er jeg sjeleglad for at jeg heller kan sykle forbi dem alle sammen og kommer mest sansynlig fram lenge før dem hehe. Vi er like mye ute som andre, det gjelder bare å planlegge litt når man skal noe sted Vi bruker heller beina og sykkelen, det er jo mye sunnere hehe og tenk så mye vi sparer miljøet for
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Jeg svarer deg selv om jeg har både lappen og bil. Der det er godt utbygd kollektivt transport nett er det nok ikke noe problem å være uten lappen, men slik det er hos oss går det omtrent en buss, maks 2 hver vei i løpet av dagen. Tog, trikk og t bane har vi ikke. Byen er såpass liten at man kommer seg fra den ene enden til den andre på 20 min med sykkel, men vi har like lang vinter som sommer, og om vinteren når det blåser og er 10 minusgrader er det ikke like koselig å gå/sparke dit man skal om man ikke rakk den ene bussen som gikk den formiddagen eller ettermiddagen når man skal hjem. Men for all del, ja til bedre kollektiv tilbud også for oss som bor i finnmark... Da skal jeg gjerne selge bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå