Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gjør det egentlig vondt? Er det i magen, på samme sted som man kjenner kynnerne? Jeg ser for meg at rier gjør vondt lenger ned på en måte..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror dette er individuelt fra person til person. Men for meg begynte det med sterke menssmerter, både i mage og rygg. Murringer liksom. Når riene ble sterkere så kjente jeg det på ar magen ble knallhard, smerter i mage, rygg og litt ned i beina. AU AU AU, he he. Plutselig gruer jeg meg veldig til å føde igjen, hehe.

Skrevet

Vanskelig å beskrive hvordan det kjennes, og veldig individuelt vil jeg tro. Noen har vondt bare i magen, andre bare i ryggen og noen begge steder. Har selv vondt både i mage og rygg(ned mot rompa). Er som sterke menssmerter, langt nede ja.

Skrevet

De første riene var som litt vonde kynnere. Ettersom de blir vondere kjennes det mer ut som om noen drar magen nedover mens den blir hard som en ball. På det verste syntes jeg det gjorde vondt overalt og spesielt i korsryggen... Hehe, ikke akkurat oppmuntrende svar du får, men det er vel ingen hemmelighet at fødsel gjør vondt;)

Skrevet

Tror nok også dette er ganske individuelt.

Har født 2 ganger tidligere, og da har riene vært forskjellige i hver fødsel.

1 gangen var det en igangsatt fødsel med drypp, og da kjente jeg riene kun i magen... nederst ved skambeinet liksom (trodde jeg skulle dø ja :P)

2 gangen begynte riene svakt med murring i korsrygg og nede ved skambeinet. Men ble sterkere og sterkere...

Denne gangen lurer jeg rett og slett på om jeg ikke kommer til å merke at det er rier jeg har :P Har masse kynnere, og mye maserier som er regelmessige i mange timer før det gir seg :S

Skrevet
For meg var det veldig likt menssmerter, riktignok noe mer intense da. Ei venninne fortalte meg at hun hadde lagt merke til at mange kjenner riene der de kjenner menssmertene. Altså: kjenner man dem i mage, får man riesmerter i magen og i ryggen om man kjenner dem der. Stemte for meg, men det kan selvfølgelig være tilfeldig:)
Skrevet

det er som mensensmerter =)

laaaangt nede, men jeg trodde det skulle komme i hele magen, så jeg visste ikke det var rier før flere timer etterpå ;) dum som jeg var.... hehe... så når jeg kom på sykehuset hadde jeg 7 cm åpning!

men for meg var det altså heeeelt nede, som skikkelig sterke mensensmerter =)

Skrevet

Jeg tror jeg aldri har hatt menssmerter, så jeg er veldig usikker på hva jeg skal tro. Har mye kynnere som varer i ca 1 minutt, som kommer og går - men det gjør ikke vondt. Føler også mer ubehag i korsryggen i dag. Regner med at jeg skjønner det når fødselen virkelig er i gang.

Skrevet

Mine rier satt i magen. De var aldri i ryggen. Men på slutten av åpningsriene var det både i magen og nedover på fremsiden av lårene da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...