Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Når 2.mann kommer, er min samboer i full gang med studier på høyskolen. Men i forbindelse med fødselen...har han rett på 2 uker fri da, eller er dette forbeholdt de arbeidende?
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Desverre er student-fedre en gruppe med svært få rettigheter i forhold til permisjoner o.l, men jeg nekter å tro at de som er ansvarlige for kurset ikke kan komme opp med en løsning når det gjelder de to ukene. Han bør ringe skolen og høre hva han har rett på og hva de har mulighet til å ordne.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #3 Skrevet 2. mai 2009 Ja, vi får håpe de er litt romslige på skolen han skal begynne på. Ser for meg at det kan bli heise med en nyfødt og en på 19 mnd, og at ikke pappaen skal være hjemme og hjelpe til!! HI
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #4 Skrevet 2. mai 2009 Rett på to uker fri, men uten lønn... I praksis altså ikke rett på noenting... desverre. Der er vi også..
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #5 Skrevet 2. mai 2009 Hvis ikke du er student, har han rett på fødselsstipend da
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #6 Skrevet 2. mai 2009 Det er kun om mor går tilbake til jobb eller studier.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #7 Skrevet 2. mai 2009 Da jeg fødte var min mann student. Han var med på fødselen og måtte rett på skolen igjen neste dag, fikk ikke noe fri. Men det har vel litt med hva han studerer. Min mann studeret odontoligi, noe som gjorde at han måtte være på klinikken hver dag for å komme i mål med pasienenter, for igjen å kunne gå opp til eksamen. Men om mannen din har forelesninger som ikke er obligatoriske osv kan han jo ta noen dager fri
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå