Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er nettopp over i 2 trimester nå :)) juhu,for d :) men lurer på om jeg fortsatt skal ta folat??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tar 400 mikrogram annenhver dag.

Det er ikke like viktig nå som i første trimester, men det anbefales at man fortsetter med et 200 mikrogram/daglig-inntak gjennom svangerskap og amming.

Skrevet

Jeg sluttet med folat da første trimester var overstått. På instruksjonen på boksen til folatet var det bare denne perioden de anbefalte det i. Det gjør nok ingenting om man tar folat lengre enn 1. trimester, men for min del har det vært litt mye med både jerntilskudd, tran og folat. Jeg føler det er så mange ting jeg må endre på i kostholdet mitt.. Så jeg kutter ut det jeg kan når jeg kan. Jeg spurte legen min hva han syns om å slutte med folat når 1. trimester er overstått, og jeg oppfatta det som at det var greit at jeg slutta med folat etter at 1. trimester var ferdig.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen å ta folat helt til uke 15, men jeg har ryddmarksbrokk i familien.

Skrevet

Ja, jeg har fortsatt å ta folat. Tar de samme tablettene som i første trimester (0,4 mg) men tar de annenhver dag - eller litt sjeldnere om jeg glemmer det :)

Gratulerer med 2.trimester, Ein T! :)

Skrevet

jeg tsr multivitaminer med omega3, og der er også folat.... så komemr til å ta det hele veien... tar de til vanlig og slutter ikke nå;)

Skrevet

Jeg tok til glasset var tomt. Men tar du vitamintilskudd mener jeg at det er folat i dem også...

Skrevet

...Jeg fikk høre fra legen min at det ikke er nok folat i vanlig kosttilskudd. Så jeg tar kosttilskudd med omega3 + en folat daglig etter legens anbefaling...

Skrevet

Jeg tok også til glasset var tomt, så sluttet jeg.. ble vel til uke 14 eller 15 til slutt tror jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...