Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Min baby kommer nå iløpet av mai, satser fullt på amming men vil at h*n etterhvert skal kunne drikke litt av flaske. Evt om jeg skal ta meg litt vin/øl i sommersolen eller vi trenger barnevakt. Skal bort en kveld i begynnelsen av august, håper baby kan drikke av flaske når min mor skal være barnevakt.. Men hvordan gå frem? Tenker vi først får styr på ammingen og sugeteknikken.. men når kan man begynne smått med flaske? Skulle vært å få kjøpt flasketuter som lignet på pupp så babyen ikke blir forvirret på sugeteknikken Hilsen førvirret førstegangs fødende
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Ingen som har noen tips? Går det så og si av seg selv?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #3 Skrevet 2. mai 2009 Skal du satse på amming, så ville jeg ikke rotet med flaske hvertfall de 3 første månedene. Det er nemlig lettere å suge fra flaske, så da ender det ofte med at barnet foretrekker flasken fremfor puppen. Jeg ammet i 10 mnd, og tenker jeg kan si deg at når du ser hvor greit og enkelt det er, og hvor kos det er, så tenker du mindre på drikking(alkohol) og barnevakt. Det er noe helt annet å sitte i svangerskapet og planlegge både det ene og det andre, og det å faktisk ha barnet i armene:) Jeg har også hatt et flaskebarn, og selv om det var enklere med barnevakt til dette barnet, så er ikke flasker en enkel løsning(vask, varming osv) i forhold til puppen, hvor maten alltid er klar:) Skulle jeg hatt et barn til, så blir det pupp. For jeg kjenner til begge deler. Og ikke alle barn tar flaske, selv med pumpet morsmelk(mitt ammebarn gjorde det ikke). Det er ikke alltid foreldre kan velge hva barnet vil:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå