Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 satt å såg på dette programmet istad, på kanal FEM. Foreldrene hjernevasker ungene, og lar dem gå rundt og ''frelse'' andre!! Hva synes dere om dette? Synes ungene skal få velge sin egen tro, og ikke bli ''tvunget'' av foreldrene til å tro det samm som dem, for ellers havner du i helvette! Helt greit for meg at dem har sin tro, men at dem skal prakke dette på andre mennesker, som selv IKKE oppsøker dette, er helt feil!! Og ikke nokk med det, er di dømmende mot andre! bl.a homoseksuelle ++ nei og nei...
___ Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Jeg synes det er bra at foreldre oppdrar barna sine til å tro, uansett hvilken religion de har. Det er godt å ha en tro. Derimot synes jeg ikke det er greit å kreve at barna skal tro eller at barna skal forkynne. Når det gjelder hjernevasking så mener jeg vi alle sammen utsetter våre unger for det i en form. De fleste er hjernevasket til å tro på moten, ungdommen, forbrukssamfunnet osv. Jeg synes egentlig det er minst like ille som at barn hjernevaskes til å tro på en gud.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #4 Skrevet 2. mai 2009 Jeg vil nå gjerne at ungene skal tro det samme som meg, jeg da. Men ingen hjernevasking da. Men har ingenting til overs for homser og lesber jeg da, og synes det er greit at ungene får vite det. Og at de kan gifte seg og få barn, det har tatt helt av:(
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #5 Skrevet 2. mai 2009 Mente det siste selvsagt om homofile, SÅKALTE homofile. Ønsker for all del at barna våre skal gifte seg og få barn, hehe...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #6 Skrevet 2. mai 2009 Jammen, hva om et av dine barn er homofil? Det vet en ikke når de er små...... Vil du da tenke det samme som nå? Og hvilken holdning er det du viser dine barn med dette, som dermed ikke vil akseptere ditt eget barn? Bare et lite sidespor fra trådstarters egentlige tema;)
imsdal_84 Skrevet 2. mai 2009 #7 Skrevet 2. mai 2009 Hva hvis det viser seg at et eller flere av barna dine er homofilt da? Ønsker du da ikke lengre at de skal få bli gift og få barn?
Gjest 5 andre Skrevet 2. mai 2009 #8 Skrevet 2. mai 2009 En ting er at du ønsker at barna skal vokse opp i din tro. Det er helt vanlig at man ønsker at barna skal dele det samme verdigrunnlaget, men det er ikke greit verken for samfunnet eller barna at de blir fostret til intoleranse. De behøver ikke å omfavne mennesker som viker fra egen tro / verdigrunnlag, men de skal og bør respektere dem. Regner med du ønsker å bli respektert for den du er?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #9 Skrevet 2. mai 2009 Nei, Imsdal, jeg gjør hadde ikke likt det. For det er ikke slik vi er skapt! Og menn kan ikke få barn sammen og kvinner kan ikke få barn sammen. Sånn er det bare, og det kan INGEN her inne nekte for.
Wiingla Skrevet 2. mai 2009 #10 Skrevet 2. mai 2009 "La alle barna komme til meg" skal Jesus ha sagt Jesus hang seg på korset for oss andre. Han tok vår synd liksom. For meg da vil jo det nesten bety at alle barn er velkommen hos jesus OGSÅ de homofile. Siden han hang seg på korset har jo han da tatt "synden" fra de homofile.... Bibelen er kun en bok, men ingen lever etter den på samme måte. En religion 100000000 forskjellige meninger om troen. Er det rart noen ikke klarer å tro på kristendommen. Homofile er mennesker som alle andre. Har selv vokst opp i en kristen familie, men mine besteforeldre slår alt. Der mener de jesus sitter ved siden av dem å passer på dem. Han skal ta dem med opp til himmelen. Men da min tante skilte seg med onkel fordi han var homofil, fikk han streng beskjed om at han alltid måtte være deres svigersønn. Da min kusine fikk sitt barn ien alder av 18 lot mine besteforeldre henne bo hos dem siden hun var så ung. De klarer å se gjennom fingrene, for Jesus og Gud elsker alle. Jeg er ikke av den kristne flokken, rett og slett fordi det er for mye forskjellig om en tro at man vet jo ikke hva man skal tro lenger
Wiingla Skrevet 2. mai 2009 #11 Skrevet 2. mai 2009 La nå de homofile får gifte seg, få barn sammen å leve som normale mennesker. De er like mye verdt som deg og meg.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #12 Skrevet 2. mai 2009 Alle foreldre gjør valg på vegne av sine barn, basert på det de mener er riktig. Det er ikke sikkert alle er enig i de verdiene du står for, like fullt er det din fulle rett å oppdra ungene dine slik du vil (innenfor lovens rammer, da).
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #13 Skrevet 2. mai 2009 Det er nok mange som er "skapt" homifile eller lesbiske. Håper for din del du ikke får deg en kraftig overraskelse en vakker dag. Hva skal du gjøre da, om sønnen din kommer hjem og presenterer den nye guttekjæresten sin? Slå hånden av ham? Og hva om han kommer og sier du skal bli bestemor? Det er mange måter å ordne det på, ser du! Det er mange heterofile par som heller ikke kan få barn på "den vanlige" måten, men i våre dager finnes det løsninger på det også.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #14 Skrevet 2. mai 2009 Anonym over her oppdrar barna sine til å tro at det er unaturlig å være homofil/lesbisk. Er det greit? Hvor går grensen? Må alle oppdra sine barn etter akkurat de verdier DU synes er riktig?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #15 Skrevet 2. mai 2009 Min mann er ikke inærheten av å være kristen på noen som helst måte fordi han ble påtvunget religionen av sine besteforeldre da han var liten. Jeg derimot er medlem av statskirken (han har meldt seg ut) men ejg vet ikke hva jeg skal tro på egentlig, men våres barn skal få lære det de kan om kristendom og andre religioner. For så å velge selv når hun blir eldre. Hun blir ikke døpt i kirken, og mest sansynlig blir det heller ingen navnesermoni.
maimamma:) Skrevet 2. mai 2009 #16 Skrevet 2. mai 2009 Jeg tenker at anonym over her vil oppdra barna sine etter troen hennes. Akkurat som jeg kommer til å gjøre med mine. Jeg kommer aldri til å rakke ned på homfile på noen som helst måte. Jeg har hatt flere homofile venner, og de er akkurat som alle andre. Nesten. Hehe. Jeg har ingen ting i mot homofile, og det har ikke Gud heller! Men det står i bibelen at Gud skapte kvinnen for mannen slik at de skulle være sammen. Homofili ER synd uansett åssen man vrir og vender på det. Men Gud elsker alle. Han bare hater synden. Og i følge de 10 bud synder alle! Så ingen er bedre enn noen. Og jeg tror forresten alle oppdrar barna sine etter de verdiene de syns er riktige, uansett hva de er.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #17 Skrevet 2. mai 2009 var det noe spesielt trossamfunn/religion som ble "hengt ut" her, eller var det generelt?
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 2. mai 2009 #18 Skrevet 2. mai 2009 Richard Dawkins: The God Delusion. Jeg sier ikke mer.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #19 Skrevet 2. mai 2009 14 Ta imot den som er svak i troen, uten å gjøre dere til dommere over hans tanker. 2 Én har en tro som tillater ham å spise alt, den svake spiser bare grønnsaker. 3 Den som spiser, skal ikke se ned på den som ikke gjør det. Og den som ikke spiser, skal ikke dømme den som spiser. Gud har jo tatt imot ham. 4 Hvem er du som dømmer en annens tjener? Om han står eller faller, er hans herres sak. Og han skal bli stående, for Herren har makt til å holde ham oppe. 5 Én gjør forskjell på dager, en annen holder alle dager for like. La enhver være fullt overbevist om sitt syn. 6 Den som legger vekt på bestemte dager, gjør det for Herren, og den som spiser, gjør det for Herren, for han takker Gud. Og den som ikke spiser, gjør det for Herren og takker Gud. 7 For ingen av oss lever for seg selv, og ingen dør for seg selv. 8 Om vi lever, så lever vi for Herren, og om vi dør, så dør vi for Herren. Enten vi da lever eller dør, hører vi Herren til. 9 Det var derfor Kristus døde og ble levende igjen, for at han skulle være Herre over både levende og døde. 10 Men du, hvorfor dømmer du din bror, eller hvorfor ser du ned på din bror? Vi skal alle fram for Guds domstol, 11 for det står skrevet: Så sant jeg lever, sier Herren, for meg skal hvert kne bøye seg, og hver tunge skal lovprise Gud. 12 Så skal altså hver enkelt av oss avlegge sitt eget regnskap for Gud For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. 17 Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. 18 Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn. Noe å tenke på for dem som kaller seg kristne og dømmer homofile nedenom og bort...
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 2. mai 2009 #20 Skrevet 2. mai 2009 Du har for høy feber. Ta en paracet
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #21 Skrevet 2. mai 2009 Det som slår meg ar at slike fanatikere slår ihjel sine argument gang på gang,- med andre argumetn.. Gud er allmektig og bestemer over levende og døde...Om det finnes en GUD, slik flere religioner antar, så vil jeg tro at denne guden faktisk ER i stand til å "dømme" oss alle, og da er det ikke opp til oss andre og dømme hverandre..Så lenge man lever et liv som ikke påfører andre skade og/eller lidelse, så lever man et godt liv,- og har ikke rett til å dømme de som lever annerledes enn oss...Det er da evt den allmektige guden sin oppgave..Så lenge folk ikke skader andre eller utnytter forsvarsløse indivdere for egen vinning , så bør de få leve som de vil,- uten at vi dømmer..... FOr det er også en synd å setteseg i Guds sted,- noe vi gjøre om vi støter fra oss andre som ikke mener det samme som oss eller lever som oss..... Å sammneligne homofili med pedofili blir helt feil, da homofile forhold faktisk legger til grunn at det er to LIKESTILTE individ som FRIVILLIG holder sammen..Da bør man heller se på de ekteskaps som inngåes i Guds navn etter guds vilje og se hvor likestilt og frivillig disse er..Pedofili er et forhold hvor den ene parten utnytter seg av den svake part KUN for sin egen nytelse og vinning...DET bør vi fordømme,- rett og slett for å verne om de som ikke kan verne om seg selv... Og å utnytte små barn for å spre Guds ord vil jeg også si er noe vi bør fordømme..Man bruker sine barn som et redskap for å vise hvor gudfryktig man er....Man lager individer som ikke er i stand til å ha egne meninger og ta egne avgjørelser.. De vet kun å følge ordre,- fra en bok eller andre mennesker, og de er derfor lett offer for folk med meninger som ikke er like "uskyldig" som det de kristenfanatikerne driver med....Ved et ungdmsopprør vil disse troli gslutte å følge foreldrene sn tro og "henge seg på" den første "gruppen" som kommer i deres vei... Og en siste ting,- disse folka har visst ikke hørt om en sunn sjel i et sunt legeme.........Om de er så gudfryktig og bra mennesker så er det rart da at de forer barna sine og seg selv med mat som gjør de overvektige.. Er ikke fråtsing en dødssynd? Greit at det er katolikker osm opererer med de 7 dødssynder, men alikevel...Fysisk fostring var vel heller ikke aktuelt, da hver ledige time skulle brukes til bibellesing og bønn.... Og å skremme barna til å få samme tro som en selv, er i seg selv et tegn på at det IKKE er den rette tro...Hvis troen hadde vært så god og riktig for alle sammen, så hadde det ikke vært nødvendig med fysisk straff og trusler om helvete for å få barn/folk til å velge den troen..Skal man ikke tro på en gud fordi man føler det er det riktige, ikke fordi man er redd for at mamma og pappa skal forlate en, ikke elske en eller slå en? Skal man ikke tro p åen gud fordi denne troen gjør en glad og lykkelig og sikker på seg selv. og ikke fordi man tror man ender i helvete om man IKKE tror på den??
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #22 Skrevet 2. mai 2009 Det må vi vel ta den dagen det evt kommer. Men hvertfall 2 av 3 barn er nok berget for det da. Har en attpåklatt som gjør at jeg er her inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå