Gå til innhold

noen her som har magesår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

legen min mistenker dette. skal begynne med omeprazol. (erstattning for losec tror jeg). det er kanskje magekatarr jeg har..eller ialefall så er det i startfasen. (vet ikke forskjell på disse to)

har vondt mellom ribbeina og litt lenger ned og på höyre side.

sure oppstöt, litt kvalme,luft i magen, klarer ikke viss mat. hvis jeg stresser blir det verre.

hvilke symptomer har dere? og hvilken behandling får dere? er sjansen stor for å bli kvitt dette?

har aldri för hatt problemer med magen..

det var kjipt å få det nå, må gå på voltaren i 2 mnd pga betennelse i muskler og sener over hele kroppen og etter hva jeg forstår så er det ikke bra å ta voltaren når man har magesår..vet ikke hva jeg skal gjöre..var endelig begynt å bli bedre men nå etter 3 dager uten voltaren har jeg mye smerter.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt magesår, hadde skikkelig vondt, som alla ligge å rulle i senga fordi jeg ikke fant en stilling som hjalp vondt.Det verste jeg har kjent noen sinne. Smertstillende som paracet og ibux kunne jeg ikke ta. Ibux ammet, og paracet gjør det hele verre. Fikk bare svake piller av legen fordi jeg ammet. Det som hjalp meg det var å spise en periode veldig lite krydret mat og drikke masse melk. Melk hjelper. Jeg liker egentlig ikke melk, men når jeg kjenner at det begynner å bli varmt der nedi og det begynner å komme så hyver jeg innpå.

Nå har jeg ikke hatt vondt på lenge. Men jeg kjenner hvis jeg stresser mye at det er tendenser, og da slapper jeg mye av og drikker melk.

Skrevet

Kjenner meg igjen i dette!

Jeg hadde akkurat magesår og det var helt for j***!

Det begynte å murre i magen første dagen og så våknet jeg på natta av at det gjorde så vondt at jeg bare grein.. ned på legevakta og han trodde det var magesår.

Gikk til fastlegen et par dager etter fordi det ble bare verre og verre..

Det gikk 4 dager der jeg ikke klarte å sove eller spise noe slags mat. Ingenting hjalp før jeg fikk medisiner som stoppet magesyra..

Du får kjøpt noen greier på apoteket som man kan drikke og biola og drikkeyoghurt er godt :) Det var det eneste jeg klarte å få i meg på lenge.

Er helt fin nå igjen :) merker ingenting :)

Fikk beskjed om å holde meg helt unna alt med ibuprofen (ibux) men at jeg kunne ta paracetamol..

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...