Gjest Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Komme i kirken? Vi har et lite dilemma her og vet ikke helt hva vi skal gjøre. Vi skal i konfirmasjon i morgen og har ganske lang vei (1,5 time å kjøre). Vi har også 3 små barn, hvorav jeg i hvertfall er sikker på at minste på snart 2 år ikke er en unge som vil takle ca 1,5 time i kirken, de to andre er jeg mer usikker på, men ser ikke for meg at de kommer til å sitte stille og fint så lenge de heller. Problemet er at vi har ikke noe sted å gjøre av den som må vente et annet sted med minste, må evt bli i regnværet ute et sted, f.eks på en lekeplass. Nå lurer vi på om kanskje bare skal hoppe over kirken og komme rett i besøket. Vil det være veldig uhøffelig? Vi vil i så fall så klart gi beskjed om dette først, men er skikkelig usikker på hvordan vi skal ordne dette. Vi kan jo gå alle sammen, men jeg kjenner minstemann så godt at jeg vet han kommer til å forstyrre alt med hyling og skriking, og det er jo ikke noe kjekt for noen...
erteposen + 4 Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Nei, ikke om dere sier ifra på forhånd. I mange kirker er der eget lekerom for små i kjelleren der søndagskolen holder til. Kanskje er det her også?
* 5 om dagen * Skrevet 2. mai 2009 #3 Skrevet 2. mai 2009 vi har også tenkt på det,men kommet fram til at det er jo en familie gudstjeneste,så da tåler de litt bråk i kirken.det beste er bare å la de gå,og ikke tvinge de til å sitte stille.hos oss har de et lite tegnebord bakerst i kirken,som de kan sitte å tegne om de kjeder seg. Og det er jo som regel andre som også kan sitte litt med de,at de går litt frem og tilbake,kanskje du blir overrasket:-)) er jo mye som skjer,så kanskje de synes det er moro å følge med litt,og synge...hehe...
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #4 Skrevet 2. mai 2009 Jeg aner ikke om de har noe lekerom der, er ikke akkurat en som går i kirken frivillig ;-) Men det går nok an å finne ut, for det hadde jo i så fall vært en fin løsning :-)
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #5 Skrevet 2. mai 2009 Jeg synes det er litt uhøflig. Litt som å gå i bryllup og droppe vielsen. Ta med småleker (uten lyd), en liten eske med rosiner eller smådrops, et blad eller noe å kikke i for de større. Alle kirker har våpenhus (gang), og der går det an å oppholde seg en halvtimes tid med minsten om nødvendig.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 2. mai 2009 #6 Skrevet 2. mai 2009 Jeg synes ikke det er uhøflig (skriver ikke uhøffelig) å ikke komme i kirken. Tror nok de som skal ha konfirmasjonen forstår det med ungene, og reisevei og alt. Men det kan jo være at det er noe tegnesaker og sann bak i kirken eller annet rom, det er det flere som har både på konfirmasjoner og dåpsgudstenester.
mayaya Skrevet 2. mai 2009 #7 Skrevet 2. mai 2009 Jeg ville hørt med familien som skal holde konfirmasjonen, jeg. Folk mener så forskjellig, og vi dibbere kan ikke vite hva de mener Forøvrig kan jeg si at vi var på en nokså langavrig forestilling før jul, med poden da 1 år 9 mnd. Vi hadde med sekken hans med bøker, kjeks, rosiner, juice og noen lydløse leker. Gikk kjempefint
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #8 Skrevet 2. mai 2009 Vi får gjøre et forsøk, så får de heller tåle litt bråk da :-)
alvamamma Skrevet 2. mai 2009 #9 Skrevet 2. mai 2009 Jeg synes ikke det er uhøflig i det hele tatt. Tror de aller fleste kan forestille seg hvordan det er å ha med seg 3 barn i kirken. Jeg har vært i to konfirmasjoner de siste to årene og da er det faktisk bare de aller nærmeste som har vært i kirken.. Da har det også vært sånn at det ikke hadde vært plass i kirken til alle gjestene til alle konfirmantene. Sånn er de i de aller fleste kirkene her hvor jeg bor, aner ikke hvordan det er der du skal, men ikke uhøflig uansett...
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #10 Skrevet 2. mai 2009 Nå har vi snakket med dem og de sa de ikke hadde forventet at vi skulle komme i kirken engang, så da var jo den grei ;-) Vi kommer da rett i selskapet, og da får minsten sovet luren sin og blir mer blid og opplagt også.
Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 2. mai 2009 #11 Skrevet 2. mai 2009 Da er jo saken grei da:) Vi går ikke i kirken hvis d ikke er de aller nærmeste som konfirmerer seg. Mitt søskenbarn .feks går jeg ikke i kirken til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå