Gå til innhold

Dere som er flergangsgravid (Angående kvalme)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er/var dere like kvalm i andre, tredje, fjerde svangerskap som i første?

Er det vanlig å være mest kvalm i første, eller er dette helt uforutsigbart?

Jeg er mamma til en herlig gutt på 4 mnd, og ønsker flere barn (ikke helt enda, men snart;-) ) Men må innrømme at jeg kvir meg VELDIG til kvalmen.. Særlig siden nå skal jeg også ta meg av mitt lille gull...

Sist var jeg veldig kvalm fra uke 3 til uke 24.....

Håper på mange svar:-)

Og masse lykke til til dere som har et lite gull i magen!!!!!!

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Ifølge min jordmor må man regne med å være omtrent like kvalm hver gang. Det er forskjell fra gang til gang, men hvis du var velgi kvalm sist så må du nok regne med det samme neste gang og heller bli positivt overrasket hvis du er i god form.

Skrevet

Jeg er ikke så veldig kvalm, men ganske svimmel. Kvalmen kommer og går litt.

Skrevet

heia, på besøk fra 2. tri.. jeg var ekstremt kvalm fom u 8 til uke 28 med førstemann.. ventet SYV år før jeg turte å begi meg ut på et nytt svangerskap, sannynligheten er meget stor for at du vil bli like kvalm i det neste, og i tillegg har man et barn man skal ta seg av, så man ikke kan grave seg ned heller.. jeg måtte vente til gutten min var stor nok til å klare seg "selv" før jeg turte å bli gravid igjen. Var totalt sengeliggende og 100 prosent "handicappet" fom uke 5 til 19 - krabbet til nød rundt på gulvet her- denne gangen.. Skal ALDRI bli gravid igjen, to stykk med den påkjenningen der holder i massevis!! (har vært nesten spyfri etter uke 19 men fremdeles noe kvalm)

Skrevet

Uff ja høres ut som min graviditet det der ja..... Drit at det skal være såååå ille:-( Kommer ikke til å klare ta meg av lille gullet.. Og pappan er jo på jobb... Ja får vel vente noen år tenker jeg... Tusen takk for svarene.

Flere med erfaring?

Skrevet

Var veldig kvalm i første svangerskap, lå flatt til jeg var i uke 17. I mitt andre var jeg kvalm da også men det ga seg rundt uke 11-12. Nå er jeg også kvalm og satser på at det gir seg snart.....

Skrevet

kan ikke huske jeg var kvalm i mitt første svangerskap.andre gangen kan jeg heller ikke klage over,kom og gikk litt,men var aldri i nærheten av å tro at jeg snart måtte kaste opp. denne gangen her kan jeg være skikkelig kvalm i flere timer,får nesten ikke i meg mat,og synes oppkastet sitter i halsen.men kan gå flere dager imellom heldigvis....

Skrevet

Uff verre og verre med andre ord....

Det var på denne tiden her i fjor jeg gikk rundt å var kvalm, og jeg kan kjenne kvalmen min litt når jeg kjenner enkelte av vårens lukter... :-/

MEN: Er fortsatt glad i våren altså;-)

Skrevet

Jeg var kvalm og uvel fra uke 4 til ca uke 14 sist. Nå er jeg 7+3 og har enda ikke vært kvalm! *Bank i bordet* Jeg er jo fortsatt ikke utenfor "faren" med kvalme, men er fornøyd så lenge den holder seg unna, jeg:) Så denne gangen er det bedre faktisk:)

Skrevet

Hei.

Jeg kjente så vidt på kvalmen de to første svangerskapene men denne gangen er det ille altså.. fy så ekkelt, gla det er siste gangen=)

Dette var da ikke så oppløftende men når det kan bli så forskjellig fra gang til gang, så KAN det vel kanskje snu andre veien også'? Fra dårlig til bedre liksom??

Lykke til=)

Skrevet

Er spent på det jeg og, sist gang kasta jeg opp i åtte måneder....

Skrevet

Var lite kvalm i forrige svangerskap,og er lite plaget med kvalme denne gangen også!

Håper det fortsetter slik...Er bare litt småkvalm enkelte kvelder.

Skrevet

Tusen takk for svar:-)

Skrevet

Ingenting kvalm i første (ma), mye kvalm i 2. og 3. graviditet, lite kvalm nå i 4.

Skrevet

Det er bra:-) Det er ihvertfall håp;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...