Ranni Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Sønnen min på tre uker har sannsynligvis en luftveisinfeksjon (var hos fastlege på tirsdag fordi jeg syntes han pustet tungt). De siste dagene har han hatt mye slim og det virker som han sliter veldig med det. Våkner av det og skriker anstrengt (noen ganger med tunga ut og rød i toppen, som om han forsøker å presse slimet ut) når han er våken. Høres ut som han svelger unna litt innimellom, så jeg tolker det som at det er slim som kommer opp som plager ham. Tar morsmelk i nesen hans, men det er nok ikke mest i nesen det sitter. Heldigvis drikker han godt fra puppen, bare litt kortere enn vanlig og med litt mer kaving innimellom. Tisser så vidt jeg kan bedømme godt også. Skal ringe lege på mandag hvis ikke ting er blitt merkbart bedre. Dere som har hatt babyer med forkjølelse/luftveisinfeksjon - fikk deres også mye slim? Var det mot slutten av sjukdommen? Noe jeg kan gjøre for å hjelpe ham? Første gang mitt første barn er sjukt, ikke noe artig når han er så liten...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Huffda, ja skjønner at du er litt stressa- ikke noe gøy med syk nyfødt... Men har du prøvd saltvannsspray? Den kan brukes av spedbarn også, og løser opp slim veldig bra. Den var redningen for oss da lille jenta vår var forkjøla sist! Kan også hjelpe å la baby ligge med hodet litt hevet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå