villemo26 Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Den dagen eg testa positivt, så stompa eg røyken med en gang, og har ikkje tatt et trekk på over en måned.. men i går var eg på vorspiel, og der satt 10 stykke og dampa rett i fjeset mitt. Så d blei til at eg røkte en del, men fyttigrisen ka fæl eg føle meg i dag.. Veit jo at mange røyke heile svangerskapet, og for min del kan folk gjere ka dei vil, men eg kjeme ikkje til å gjere det meir.... Fytti.. men skulle liksom skjule heile graviditetsgreiene i går.... off..
lille frø, mor til to Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Du klarte sikkert å skjule graviditeten, som var målet. Skjønner godt du får dårlig samvittighet, og det er jo et sunnhetstegn. Tror ikke det har skjedd noen skade, om det bare er et engangstilfelle. I gamle dager røkte kvinnene under hele svangerskapet. Synes du er flink som stompa røyken på dagen:-)
Mamsen og litjen + lillebror Skrevet 2. mai 2009 #3 Skrevet 2. mai 2009 Så i steden for å fortelle at du er gravid lata du som du drakk og røykte?
villemo26 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2009 jepp.. tragisk men. Vakje akkurat dei folka eg var med i går som eg har tenkt å fortelle det til først :-) Rekna med eg ikkje er den første som har vatn i stede for sprit i glaset.. heeh.
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #5 Skrevet 2. mai 2009 Hei, jeg titter innom fra bligravid;) Tenkte bare jeg skulle si at min mor røyka gjennom 3 svangeskap, og vi har ikke tatt skade av det. Så du trenger ikke bekymre deg! Kos deg med den lille i magen!
Mamsen og litjen + lillebror Skrevet 2. mai 2009 #6 Skrevet 2. mai 2009 Å late som man drikker er en ting, det er det nok mange som gjør... Jeg slutta selv å røyke den dagen jeg fant ut jeg var gravid igjen, men jeg hadde aldri røyka for å skjule graviditeten allikevel. Du synes sikkert jeg er dømmende, men du får ikke noe sympati fra meg ang samvittigheten din. Og joda, det er mange som røyker under hele svangerskapet og våre mødre røykte og det har ikke vi tatt skade av, bla bla. Uansett hvordan vi vrir og vender på det så VET vi hvor skadelig det er å røyke under svangerskapet!
villemo26 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. mai 2009 Eg røkte ikkje for å skjule graviditeten (skreiv det litt teit), røyken var berre en kjempesprekk! Herlihet, skjuler den ikkje for en kvar pris.. Og nei, er enig, finst ingen unnskyldning for å røyke, sjøl om andre har gjort det.. Derfor min dårlige samvittighet.. Du kan dømme alt du vil, men eg var ikkje ute etter sympati fra deg eller nåken. Berre håper andre tenker seg om to ganger før dei går på en sprekk....
acf Skrevet 2. mai 2009 #8 Skrevet 2. mai 2009 man skal ikke dømme andre uansett...helt unødvendig med sånne kommenterer..... normalt å sprekke litt innimellom, så ikke ha dårlig samvittighet for det villemo26;-)) vi er bare mennesker alle sammen ,og INGEN er perfekt:-) man får væra som en er vettu;-) lykke til videre
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #9 Skrevet 2. mai 2009 Nei HI, ikke hør på sånne negative kommentarer! Hev deg over det, og tenk fremover! At du sprakk en gang, har ingenting å si;) Slutt å ha dårlig samvittighet, det var et engangstilfelle:)
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 2. mai 2009 #10 Skrevet 2. mai 2009 Tror ikke det er så mange som storrøyker hele svangerskapet. Ikke i forhold til det antallet som velger å slutte ihvertfall.
Mamsen og litjen + lillebror Skrevet 2. mai 2009 #11 Skrevet 2. mai 2009 Jeg syntes bare det var drøyt at hun røykte for å skjule graviditeten sin, da hadde jeg heller sagt at jeg hadde slutta å røyke og tatt en sup av liksom-drinken min altså. Men så kommer det jo frem etterpå at hun sprakk. Vel, dere får gjøre som dere vil, det er heldigvis ikke mitt barn som får røyk i seg... Det er kanskje sant som de sier, at x-røykere er de værste anti-røykerne du kan finne. Jeg er vel et godt eksempel på det.
awenka84 Skrevet 2. mai 2009 #12 Skrevet 2. mai 2009 Hvis jeg får si min mening, så er jeg kjempestolt over deg! Å stumpe røyken på dagen når en finner ut en er gravid er kjempebra! Gratulerer. Å så stå frem å si i et innlegg at du har hatt en liten sprekk her med så mange fmennesker som kan oppleves fordommsfulle krever det stor respekt for. vi er bare mennesker. Alle kan gjøre ting de angrer på. Men det å være ærlig viser at du faktisk har tenkt over det du har gjort. Og ikke ønsker å gjøre det samme igjen. Flott. Lykke til videre med svangerskapet.
Minilille Skrevet 2. mai 2009 #13 Skrevet 2. mai 2009 Jeg tror på ingen måte barnet tok skade denne ene gangen, men tenker litt på de vennene dine.. selv om du ikke sier at du er gravid, vet de kanskje at du prøver å slutte å røyke.. syns det var litt lite omtenksomt å røyke deg rett i ansiktet da.. Hvis det er nære venner sier du at du er redd for å sprekke neste gang, og om de ikke kan gå ut! Lykke til videre!!
villemo26 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #14 Skrevet 2. mai 2009 Ja, blir iallefall ikkje tatt et trekk av en røyk meir ditta svangerskapet... hehe.. har lært der ja! Har venner som har røkte heile svangerskapet, men for meg er det uaktuelt. Men men... blei no en debatt utav ditta :-) Takk for fine ord!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå