Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Jeg ammer lillegutt og jeg har vel følt litt i det siste at han har dratt litt i dem osv fordi han er så urolig når han spiser.. så jeg har eller er såååååå sår og det gjør fryktelig vondt når han får pupp nå, jeg sitter og biter tennene sammen og uff nei det er fryktelig vondt. Jeg har jo sånne skjell her men det funker ikke.. og jeg smører dem med noe som heter purelan eller noe så har jeg også apotek løven sin salve som jeg bruker til mye annet til gutten.. Jeg gruer meg at han våkner og skal ha mat... vet ikke hvordan jeg skal klare å amme han.. .o((
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Har du prøvd med brystskjold?
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2009 Ja men han vil ikke ha pupp da.. så det er jo litt dumt..
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 2. mai 2009 #4 Skrevet 2. mai 2009 Sitt på et stille rom uten særlig lys og lyd som barnet ditt må følge med på når han ammer. Pass på at han ligger høyt på en pute el.l, mage mot mage, nesetippen i høyde med din brystknopp slik at han må gape høyt. Han må ha godt sugetak med mye brunt inni munnen sin og brettet underleppe. Gå med brystene bare etter amming og klem ut noen dråper mm når han er ferdig som kan tørke der. Dette er sikkert råd du allerede vet godt om, men sjekk at du gjør det, ikke juks med å holde han, plutselig siger han litt ned og drar med seg brystet... Jeg bør vel følge min egne råd også ser jeg;) Håper du blir bedre!
Katsi Skrevet 2. mai 2009 #5 Skrevet 2. mai 2009 Vet ikke hva som kan hjelpe, sliter med det samme her. Mistenker at jeg har fått sopp:( Kanskje du kan pumpe deg og gi han på flaske så de såre puppene får en liten pause? Jeg tenkte jeg skulle prøve det, men det er jo en liten risk for at hun blir enda mer glad i flaska si og ikke vil ha pupp lenger da... Her er nemlig flaska mer kos enn puppen.
Lillepusen-78 Skrevet 2. mai 2009 #6 Skrevet 2. mai 2009 Jeg hadde en sprekk som ikke grodde, og det var dritvondt å amme. Legen sa jeg skulle smøre på Brulidine-salve (reseptfri) etter hver amming + rense med Pyrisept. Den er bakteriedrepende, og det var bakterier som hindret såret i å gro..... Vet ikke om det kan hjelpe deg, men et tips iallefall.... Jeg ble bra på et par dager
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. mai 2009 Jeg pumpet meg nå og fikk ut 200 ml har ikke gitt han pupp i dag kun mme.. har ikke orket. Men det gikk greit å pumpe men kjenner jo at jeg ikke orker tanken på å amme han i dag dessverre.. får dårlig samvittighet men jeg orker ikke sitte og grine når jeg ammer heller.. får legge han på dyna neste gang og tenke veldig på amme stilling..
Lillepusen-78 Skrevet 2. mai 2009 #8 Skrevet 2. mai 2009 Jeg brukte tvillingstilling mye for å avlaste når det var sårt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå