Gå til innhold

Apropos Piri og bakoversveiser...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så skjønner jeg jo at det ikke er noen aldersgrense for når man bør klappe igjen før det man tenker kommer ut (ang damer, mage og graviditet), men når klarer de fleste veloppdradde barn/voksne å holde tankene for seg selv?

På torsdag var det nemlig min tur til å oppleve følgende "samtale" med en nabojente (som ikke akkurat ble min favorittnabo etter dette).

Jenta; Har du baby i magen?

Jeg; nei, ikek nå lenger (peke på barnevogna)

Jenta; men du ser jo gravid ut!

Jeg har jo bare greie på barn opptil 4 år og hun her var i alle fall 8-9. Jenta mi kunne nok funnet på å si noe sånn og da kan det nesten være litt sjarmerende, men hvor lenge er man unnskyldt med at det er sjarmerende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når en 8-9 åring sier noe slikt hadde jeg sett på det som et ufordragelig utsagn og at barnet neppe hadde lært noe folkeskikk.

Skrevet

Helt enig. Når ungene er så gamle burde de vite bedre. Men har inntrykk av at mange unger ikke har respekt for voksne lenger. Noen er jo så utrolig for seg og spør om alt mulig.

Skrevet

Hvorfor sa du ikke ifra til henne at det var en sårende kommentar, og at man helst ikke bør si sånt? Slik kunne hun jo ha lært det en gang for alle. Jeg klarer ikke å stemme i koret om hva slags drittunge dette er. Det er vel foreldrene som skal klandres i så fall.

At det var sårende for deg, forstår jeg fullt ut. Men det er jo ikke lenge siden du fødte;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...