Gå til innhold

Opp- ned metoden...


*rbte*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er opp-ned metoden??? Er en helt fersk førstegangsmor så suger til meg tips her..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den metoden er jo så mild, at jeg vil tro at den kan brukes veldig tidlig. Og egentlig stusser jeg litt over at det kalles "metode" - for meg er det både naturlig og fornuftig å handle slikt ved legging - og ante ikke at denne "metoden" hadde et navn en gang :\ Men nok om det!

 

Opp-ned metoden går ut på å legge barnet, og om det begynner å gråte så tar du det opp og trøster det/roer det - for så å legge det tilbake i sengen sin. Begynner det å gråte igjen, tar du barnet opp, tråster/roer og putter tilbake i sengen. Og sånn fortsetter det til barnet sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og mye snillere mot ungen enn å la de ligge å gråte, som jeg personlig har lite sansen for. Det er jo en grunn til at de gråter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, enig - e jo ikke en "kur" som ferber :-) Å en helt naturlig reaksjon for de fleste av åss mammaer når babyen våres rope på åss(skrike) å ta den opp å trøste :-)

 

Har gjort det hele tia æ da, men første etter 3-4 mnd at æ aktivt la han ned igjen me engang han roa sæ :-)

 

Men så har æ ikke hadd behov for nåt sånnt heller da, me en veldig flink gutt som sove når han ska, aleina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... jeg leste et innlegg om opp-ned" metoden" i går.. og skjønte ikke helt hva det handlet om... er glad det er det som blir skrevet om her og ikke å holde babyen opp-ned som jeg trodde en liten stund i går.. !!!

 

Snakk om å være naiv førstegangsmor! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...