*rbte* Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Hvor gammel bør babyen være før man kan prøve denne, og hvordan gjennomfører man den?
Maia&Mathias <3 Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Hva er opp-ned metoden??? Er en helt fersk førstegangsmor så suger til meg tips her.....
FruTB Skrevet 2. mai 2009 #3 Skrevet 2. mai 2009 Den metoden er jo så mild, at jeg vil tro at den kan brukes veldig tidlig. Og egentlig stusser jeg litt over at det kalles "metode" - for meg er det både naturlig og fornuftig å handle slikt ved legging - og ante ikke at denne "metoden" hadde et navn en gang :\ Men nok om det! Opp-ned metoden går ut på å legge barnet, og om det begynner å gråte så tar du det opp og trøster det/roer det - for så å legge det tilbake i sengen sin. Begynner det å gråte igjen, tar du barnet opp, tråster/roer og putter tilbake i sengen. Og sånn fortsetter det til barnet sovner.
ohayoo Skrevet 2. mai 2009 #4 Skrevet 2. mai 2009 ... og mye snillere mot ungen enn å la de ligge å gråte, som jeg personlig har lite sansen for. Det er jo en grunn til at de gråter.
Nagilimia Skrevet 2. mai 2009 #5 Skrevet 2. mai 2009 http://www.xn--barnogsvn-r8a.com/?page_id=62 Jeg også tror den kan brukes tidlig. Vi brukte den når Theo var 3 mnd, for han var vant til å bli bysset i søvn.
beibis Skrevet 2. mai 2009 #6 Skrevet 2. mai 2009 Se: http://etutor.dk/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=1&Itemid=57 Står her at den kan brukes fra ca 3 måneder. Lillejenta har gått fra å måtte sovne med puppen i munnen (vil ikke ha smokk) til å ofte sovne av seg selv i senga. Må opp og få litt trøst en eller to ganger noen kvelder, men det er jo helt greit.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 2. mai 2009 #7 Skrevet 2. mai 2009 Ja, enig - e jo ikke en "kur" som ferber :-) Å en helt naturlig reaksjon for de fleste av åss mammaer når babyen våres rope på åss(skrike) å ta den opp å trøste :-) Har gjort det hele tia æ da, men første etter 3-4 mnd at æ aktivt la han ned igjen me engang han roa sæ :-) Men så har æ ikke hadd behov for nåt sånnt heller da, me en veldig flink gutt som sove når han ska, aleina :-)
pifi med tre nurk Skrevet 3. mai 2009 #8 Skrevet 3. mai 2009 Hehehe... jeg leste et innlegg om opp-ned" metoden" i går.. og skjønte ikke helt hva det handlet om... er glad det er det som blir skrevet om her og ikke å holde babyen opp-ned som jeg trodde en liten stund i går.. !!! Snakk om å være naiv førstegangsmor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå