Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel bør babyen være før man kan prøve denne, og hvordan gjennomfører man den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er opp-ned metoden??? Er en helt fersk førstegangsmor så suger til meg tips her..... :)

Skrevet

Den metoden er jo så mild, at jeg vil tro at den kan brukes veldig tidlig. Og egentlig stusser jeg litt over at det kalles "metode" - for meg er det både naturlig og fornuftig å handle slikt ved legging - og ante ikke at denne "metoden" hadde et navn en gang :\ Men nok om det!

Opp-ned metoden går ut på å legge barnet, og om det begynner å gråte så tar du det opp og trøster det/roer det - for så å legge det tilbake i sengen sin. Begynner det å gråte igjen, tar du barnet opp, tråster/roer og putter tilbake i sengen. Og sånn fortsetter det til barnet sovner.

Skrevet

... og mye snillere mot ungen enn å la de ligge å gråte, som jeg personlig har lite sansen for. Det er jo en grunn til at de gråter.

Skrevet

Ja, enig - e jo ikke en "kur" som ferber :-) Å en helt naturlig reaksjon for de fleste av åss mammaer når babyen våres rope på åss(skrike) å ta den opp å trøste :-)

Har gjort det hele tia æ da, men første etter 3-4 mnd at æ aktivt la han ned igjen me engang han roa sæ :-)

Men så har æ ikke hadd behov for nåt sånnt heller da, me en veldig flink gutt som sove når han ska, aleina :-)

Skrevet

Hehehe... jeg leste et innlegg om opp-ned" metoden" i går.. og skjønte ikke helt hva det handlet om... er glad det er det som blir skrevet om her og ikke å holde babyen opp-ned som jeg trodde en liten stund i går.. !!!

Snakk om å være naiv førstegangsmor! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...