Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på 7,5 mnd. nekter å spise fast føde! slik som det er nå fullammer jeg henne nesten. Er jo ikke nok..

Hun sovnet 19.30 i går, og da klokken var 22.30 hadde jeg allerede ammet henne 4 ganger!

Vil jo ikke nekte henne heller, siden hun ikke spiser om dagen.

Flere som sliter med det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det er jo ikke bra. Hva om du nekter henne melk om natten, da må hun jo bli sulten nok til å spise fast føde på dagen?

Skrevet

Jo, men er så vondt å nekte henne når hun er sulten. Gikk ned i vekt da hun hadde rs virus for noen uker siden, så hun trenger liksom det hun kan få..

Skrevet

Ja, det er jo ikke enkelt å snu det der.. da må hun liksom "sulte" en natt for å bli tilbudt fast føde neste dag, og det blir jo helt feil det også.. Nei, jeg vet ikke hva du kan gjøre... Liker hun ikke fruktmos heller? Most banan?

Skrevet

Spiser litt fruktmos. Tror jeg bare må kutte ned litt på ammingen om dagen. Eneste jeg kan komme på.

Tar ikke flaske heller, men drikker vann av kopp. Prøvde med melk på kopp i dag, men det nektet hun plent.

Skrevet

Har du prøvd å gi mme eller velling?

Min er bare 3,5 mnd, men etter at han for et par uker begynte å våkne for mat fire ganger om natta (før sov han gjennom uten mat) skjønte jeg at gutten måtte ha noe mer tungtfordøyelig enn morsmelk - noe som varer litt lengre i magen. Den siste uka har han derfor fått mme på flaske om kvelden, i tillegg til kveldspuppen selvfølgelig. Han sover mye bedre etter det, selv om han fremdeles vil ha to måltider om natta (og det er helt ok). Når han runder fire måneder tror jeg at jeg kommer til å starte såvidt med bittelitt grøtpulver i den kveldsflaska.

Når du har ammet fire ganger på tre timer er det jo ikke mye igjen i puppene de siste par gangene... Kan kanskje være greit å prøve med ei mme-flaske? Og så evt. prøve med litt grøtpulver i den etter hvert?

Gjest yrild
Skrevet

Hei :-)

Hva med banan med morsmelk og litt hirse (fra Holle) strødd over og mikset inn... gir mye næring selv om hun spiser lite og det er mye naturlig jern i hirse.

Lykke til :-) Hun vil nok ha til slutt, men mamma er best :-)

Skrevet

Ja, det kan jeg kanskje prøve:-) Hun tar ikke flaske, så får derfor ikke i henne noe tillegg.

I dag har jeg trappet ned litt på ammingen, og hun har spist litt bedre:-) Har sovet i 2 timer uten en lyd nå, så håper det går bedre i natt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...