Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Matmonsteret mitt på 2 år og 2 mnd har fått det for seg at hun ikke vil spise. Hun har som dere skjønner tidligere vært litt av et matmonster som spiser alt hun kommer over. Og da mener jeg ALT.

Når vi serverer henne mat bare pirker hun og leker med det. Dersom vi prøver å mase litt på henne om at hun må spise blir hun kjempe sint og alt ender med skrik og hyl.

Hun er også ganske vanskelig med sovingen for tiden, og flere kvelder ender det med at vi må legge oss sammen med henne. Dette har vart i nesten fire måneder nå. Burde jeg oppsøke lege eller annen spesialist, eller er dette nok en fase?

Er det kansje noen som har vært i samme situasjon og har noen tips eller råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lilac3
Skrevet

Poden min ville ikke spise en periode i fjor sommer, men det gikk over etter et par mnd. Nå er han 2 år 3 mnd, og som regel vil han ikke ha frokost eller kvelds. Tenker at han sier fra hvis han er sulten, så det er ikke noe masing om at han skal spise. Regner med det går over av seg selv.

Mener du at hun ikke spiser i det hele tatt? Ingen måltider? I så fall hadde jeg snakket med helsestasjonen/fastlegen. Hvordan er allmentilstanden hennes da? Har hun gått ned i vekt? Får hun i seg nok drikke?

Vil hun ikke sove fordi hun ikke vil legge seg (alene?)? Eller sier hun noe om det i det hele tatt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...