Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for tiden permisjon, men skal begynne å jobbe til høsten/sen sommer. Vurderer å ta delvis permisjon, kanskje jobbe 80 prosent eller ev. mer, men er usikker hvis jeg jobber 80 prosent (reduert tid hver dag), men får arbeidsmengde som er tilnærmet full stilling og må jobbe veldig mye/fort mens jeg er på jobb. Noen som har noen erfaringer? Synes det er kjedelig hvis det blir allfor mye ugjort før jeg må gå fra jobben, for neste dag kommer det inn nye saker hele tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mener; "jobbe 80 eller ev. mindre...

HI

Skrevet

Spørs hvor du jobber og hva slags stilling du har. Jeg jobber i staten og arbeidet er prosjektbasert. Jeg jobber 80%, etter eget ønske 6 timers dag hele året.

Min sjef gjorde det klart at jeg skulle skjermes for andre oppgaver slik at 80% ble reelt, jobber derfor kun på ett prosjekt. Hun har selv to forholdsvis små barn, så hun er veldig fleksibel og forståelsesfull ift det.

Jeg har ikke mye fleksitid oppspart, går stort sett til tiden, har en langdag i uka da mannen henter og bringer, ellers gjør jeg begge deler hver dag pga lettere reisevei til jobb. Sånn sett går jeg alltid til tiden pga må hente i barnehagen. Fungerer veldig bra her, har stort sett oppgaver tilpasset arbeidstiden. Det hender jo at det blir noen frister med mye å gjøre, men det går alltid greit. Hender også at jeg har litt lite en dag, men det jevner seg ut:)

Skrevet

jeg har tatt gradert uttak og jobbet 80%.

Men jeg synes det har vært litt vanskelig,

har en krevende jobb og har også måttet jobbe med egne holdninger og bli flink til å gå hjem/til barnehagen og "glemme" jobb.

Sjefen har tatt noe hensyn til at jeg ikke er der 100%.

Bransjen jeg jobber i er hardt rammet av finanskrisen og det har også gjort situasjonen vanskeligere. Må jobbe mer enn 80% fordi min innsats er viktig for å sikre både min og kollegaers arbeidsplasser.

Skrevet

Jeg jobber i staten. Jobben er saksbehandler-lignende. Det kommer inn nye saker hele tiden, og det føles veldig godt å være litt ajour før man går om dagen, for dagen etter er det kommen inn flere nye saker. Jeg må nok også jobbe med meg selv der. Jeg ønsker ikke at den lille skal være så mange timer i barnehagen, og samtidig har jeg før jobbet mye over vanlig arbeidstid for å holde antall jobbsaker nede. Har tidligere hørt av noen på jobben at de har hatt så mye å gjøre selv med redusert stilling.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...