Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min begynner ibarnehagen til høsten og jeg lurer på hva som er vanlig å vaske barn med hvis det er avføring? Er det våtservietter eller sender dere med små tørre kluter, eller annet?

Jeg bruker lite våtservietter da det i seg selv lett resulterer i en sår stump. Tar gjerne i mot råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I den bhg datteren min går i bruker de tørrservietter som de fukter med vann selv og kaster etterpå, sitter avføringen ekstra bruker de sikker litt olje på sevietten.

Blir er forferdelig styr hvis alle barna skulle hatt egne kluter vil jeg tro, men hvis de bruker våtservietter der sønnen din skal så bør du si 1.dagen at de må finne et alternativ siden han blir fort sår av det, og da er tørrservietter uten noe tilsetning i et godt alternativ vil jeg tro.

Skrevet

I bhg vår bruker de i utg punktet våtservietter.

Men ei på pjokken sin gruppe, sliter med veldig sår stump, så på henne bruker de tørrkluter som de fukter med vann evnt olje.

Skrevet

Jeg ga bare beskjed om at jeg ikke ønsker at de skal bruke våtservietter pga sår rompe og da bruker de tørrkluter som de fukter til henne og en annen unge.

Tilbød meg å ta med kluter hvis det var et problem, men det var det ikke!

Skrevet

I bhg der barna våre går tror jeg de bruker tørrservietter som de fukter.

Det gjør de i alle fall på lillebror som har atopisk eksem.

De smører han også etter avføring med en krem som jeg har sendt ned.

Skrevet

I barnehagen til sønnen min kjøper vi selv det barnet skal bli vasket med. De foretrekker engangskluter (ikke vaskeklut).

I barnehagen hvor jeg jobber har de engangs tørrkluter som de vasker barna med.Slik var det også i den forrige barnehagen hvor jeg jobbet.

Hør med barnehagen. Det vil nok ikke være noe problem for banrehagen å etterkomme ditt ønske, hvis det er slik at de bruker våtservietter. Barnehagen vil jo barnets beste, og de setter pris på at foreldrene sier ifra:)

Skrevet

Takk for tips og råd alle! Tror jeg kommer til å kjøpe engangs tørrkluter i papir (har sett at de selger noen på Rimi, merket Euroshoper (tror jeg). Får se an etterhvert.

HI

Skrevet

Det brukes myke papirsevietter som fuktes med vann i vår barnehage, dette holder barnehagen mens vi har med bleier selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...