Gå til innhold

hvor lenge drikker barn av tåteflaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini er snart 1 år. og jeg bare begynte å lure..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bare begynne med tutekopp med en gang;)

Jeg har en som var flaskebarn, og siden mamma'n var så redd for å ta kosen, så ble han 2,5 år før far klarte å avvenne ham;)

Min puppedatter sluttet med pupp og gikk rett til tutekopp 10 mnd gammel;)

Skrevet

Hun tar tutekopp litt, og drikker selv av glass til frokost. Men er trolig over gjennomsnittet glad i flaske og pupp, så jeg håpte egentlig at det var vanlig at de tok det en stund til.. :P

Bør jeg virkelig slutte altså?? Huff, grøss og gru.. :s

Skrevet

Jeg har ei flaskejente, starta med flaske når hun var 4mnd ca.

Vi slutta med flaske ved ettårsalderen og gikk over til tutekopp, når hun var 16mnd slutta vi med koseflaska med melk før hun skulle sove.

Hun er nå snart to år og drikker fortsatt litt vann på flaske, men det er mest når hun ligger i senga og halvsover men spør etter vann, det er da mest praktisk å få det på flaske, slipper gris i senga.

Hun får også vann på flaske når hun har vært syk, drikker mer da og koser seg, på den måten er vi sikker på at hun får i seg nok veske mens hun er syk.

Vet ikke når det er vanlig å slutte med flaska, men som sagt bruker vi flaska mest på kvelden/natta, ved måltid ved bordet drikker hun stort sett av vanlig kopp eller glass, noen gange tutekopp men den bruker vi mest på tur.

Skrevet

ingen som sier at du bør, men du kan fint gjøre det nå uten problemer;) Du skader ikke barnet med å slutte med flaske nå;) 2-3 dager, og flasken er glemt;)

Like greit å gjøre det nå, som senere?

Å slutte med flaske, pupp, smokk osv er verst for mor. Barnet takler det bra etter bare et par dager, far takler oftest "kampen" bedre enn mor og det er helt OK å gjøre det:)

Vi mødre har en tendens til å legge mer kos i flaske/smokk/pupp enn hva realiteten er. Og så får vi dårlig samvittighet når vi skal "ta kosen" fra barnet;) Men det er oss som har problemer, ikke barnet;)

Skrevet

Jenta her var 9 mnd, når hun sluttet helt med flaske. Hadde allerede fra 7 mnd-alderen fått vann på tutekopp. Er 17 mnd og bruker tutekopp enda - trener på å bruke vanlig kopp da :)

Tutekopp med vann funker bra i senga om natta og, det bruker storebror på snart tre og - så slipper man å løpe inn med vann.

Skrevet

Eldste jentami var veldig glad i kveldsflaska med varm melk. Det fikk hun til hun var drøyt 3. Yngste sluttet helt md flaske da hun fyllte 1.

Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-)
Skrevet

AV har fått flaske siden hun ble født. Sluttet helt med alle typer flaske da hun var 8.5 mnd. Nå bruker hun bare glass og har gjort det siden

Skrevet

Eldste jenta mi fikk en flaske med velling på kvelden frem til ho var 15 mnd. Da var det slutt på flaske for henne.

Minste jenta tenkte jeg skulle kutte ut når det var slutt på mme. Og det er ikke mange ukene til. Uff. hvor ble det av babyen min? Snart 1 år jo...

Skrevet

Snuppa koser seg med flaska enda, 20 mnd gammel. Men drikker mye av vanlig glass også på dagen. Nå er ei flaske vann med i senga kosen hennes. Og hvorfor skal jeg ta den fra henne? Det er så mye fokus på at ungene skal bli store over natta - min lille snuppe vokser og utvikler seg fort nok, og så lenge hun koser seg med flaska si, så synes jeg at hun skal få lov til det:)

Skrevet

min er 2 1/2 år og var puppebarn, men får vann på tåteflaske enda når vi skal kose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...