Gå til innhold

Er det normalt at en mamma........

Anbefalte innlegg

Skrevet

...ikke lar datteren sin bake? Lage mat? Ikke lar henne være med på en fritidsaktivitet? Kjefter (!!) for datteren har tatt mat utenom "de faste måltidene"? At datteren har tatt tyggis i skuffen? Ikke kjøre henne til vennene sine når de bor en halv mil unna? At mamman ikke er med datteren (+ søsken) ut å leker når de va minder? Ikke drar på ferietur? Kjefter og smeller.. At mammaen aldri sier at hun er glad i datteren sin? At datter må sitte i flere timer på kjøkkenet og vente til pappa kommer hjem fra kveldsskift bare for at datter hadde tegnet noen streker på veggen? At mamma og pappa stenger inn datter på rommet når hun er trass? At mamma og pappa skyver/puffer datter ned kjellertrappen så hun må gå på rommet sitt?

osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det høres ut som en sak for barnevernet. Spesielt den siste biten.

Skrevet

Nei, det er under ingen omstendigheter normalt!

Skrevet

Er det "normalt" / "akseptabelt" at en pappa klasker til datter blåøyet når datter gjør noe hun ikke har låv til? (i tenårene, treffes en gutt hun har fått beskje om at hun ikke får treffe..) Er det "låv" at foreldrene skal bli så sinte? Hva hadde dere gjort mot deres barn?

Skrevet

Høres nesten ut som omsorgssvikt.

Skrevet

Ikke nesten.. Det høres ut som omsorgssvikt..

Skrevet

Jeg hadde pratet med datteren min om det. Har jo vært fjortis selv, og har også vært "ute en vinternatt".. Jeg hadde snakket med henne slik jeg selv ville ønsket å bli snakket til. Samtidig skal man jo sette grenser, men jeg ville aldri brukt vold. Det er heller ikke lov!

Skrevet

Mange av de tingene du skriver synes jeg kan være OK. Det kommer ann på alderen og situasjonen ellers. Ikke å dra på ferie og å ha strenge regler for at man spiser til måltidene og ikke ellers og i hvertfal at det ikke er lov å forsyner seg av snop uten å få lov synes jeg er helt greit.

Når det gjelder kjøringen så kan det være mange årsaker til at det ikke blir gjort. Det er i hvertfal noe som ikke lar seg gjøre her så ofte.

I det heletatt synes jeg ikke disse tingene høres ille ut enkeltvis eller om det er noe som forekommer innimellom. Hvis derimot hele hverdagen er preget av kjeft og straff synes jeg det høres ille ut.

Skrevet

Herregud dem skulle hatt lov til å ha barn jo....

om datteren min skulle ha gjort noen av de delene så hadde jeg pratet med henne for alt det andre kan skade ett barn psykis om foreldrene skal behandle henne/han som en robot som BARE skal gjør som dem sier å dem skal ikke få prøve seg fram i live.

Jeg mener er man sulten så er det greit å ta seg en mat bit så lenge man passer på at man ikke blir for mett selvom det ikke er lenge igjen til middagen Hallo liksom hehehe....

blir helt paff av å lese dette!!! er det liksoom mulig????

Skrevet

Unger har ikke vondt av å være sultne en halvtime eller en time for den del. Det å venne seg til å gå å småspise er ingen god vane. Godteri, som tyggegummi er det også bra at foreldrene har restriksjoner på.

Jeg synes ikke egentlig at noen av de tingene HI skriver om er så ille i seg selv, men det er jo ikke bra hvis det bare skjer neggative ting.

Skrevet

Det er forhåpentligvis ikke normal oppførsel fra en mamma. Hvis dette er hverdagen for barnet, er det forferdelig trist, og er ikke det jeg forbinder med en god oppvekst. Spesielt synes jeg siste setningen om å bli skyvd ned kjellertrappen er ille.

Jeg håper dette er enkeltepisoder som kun skjer en sjelden gang. I så fall er det flere av punktene som er "greie". Det er greit å si nei til å bake eller lage mat innimellom hvis det rett og slett ikke passer. Jeg synes også det er greit å droppe en ferietur eller ikke gå ut og leke hele tiden som barna maser. Selv er jeg ganske strikt på at vi unngår småspising, men spiser til faste måltider. Og ja, jeg kjefter faktsisk litt hvis ungene "stjeler" tyggis eller annet snop. De vet så godt at det ikke er lov. De fleste foreldre "kjefter og smeller" litt innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...