Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så sjokkert over flere venner og bekjente jeg har...

Alle er de store jenter/ menn og veier vell 80-130 kilo,

Selv er jeg vell helt vanlig, er 164 cm høy, 53kg og str smal.

Men jeg får hele tiden høre fra de: Åh,nei.. Du blir ikke noe større du nei!! Hva er det å si når de ser meg?? Og hva mener de med det!?

Fordi de er overvektige så må jeg og bli det?? Er det galt at jeg ikke lever usunt som de?? (Jeg vet det er mange som er store uten at de lever usunt,men de jeg snakker om nå, de gjør det)

Hadde jeg sagt til de: Åh,nei du blir ikke noe tynnere! Da hadde jeg blitt sett på som en drittsekk og uhøflig. Men er det liksom så greit av de å si det til meg???

Skjønner ikke dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

desverre er det nok slik... de mener nok ikke noe vondt med det, de vil nok bli tynnere selv, ønsketanker...

det mange ikk etenker på er at tynne menneskerkan ha problemer med fx å legge på seg, slet selv med det for en tid tilbake siden, etter jeg fikk nr 1. og da er slike kommentarer like sårende som det overvektige får høre. ikke det at dette er din situasjon, men det viser bare at man tenker ikke på slike ting på den måten, som sårende, når det går andre veien...

de tror vel kanskje at alle er sm de, legger på seg osv.. ;) du får bare ta det med ett smil, og tenke "HAHA SÅDESSÅ" inni deg;)

Skrevet

Er helt sikkert bare ren misunnelse, kan jeg tenke meg. Er på den større siden selv, og slik jeg ser det mener de nok ikke noe vondt med det. Er vel bare en måte for dem å si at du er slank og at de skulle ønske de var det. Er i allefall slik jeg hadde tenkt! Skjønner GODT at dette ikke er noe særlig morro å få i fjeset, nett som at det ikke hadde vert morro for dem om du hadde kommentert vekta deres. Men du kan jo prøve å spørre hvorfor dem sier det? Og at du ikke setter noe pris på det. Forklar problemet ditt, så tenker jeg nok at de ser saken fra en annen side selv :)

Skrevet

Takk for svar!

Bare fordi jeg er tynnere enn dem,betyr ikke det at jeg har bedre selvtillit. Jeg nevner aldri deres vekt eller utseende. Synes de ser fine ut uansett. Men det er jo ikke gøy at de sier dette hver gang!

Kanskje jeg får prøve å si det til de! Hun ene sa til meg tidligere i uken at det så ut som jeg har bulimi! Så tynn er jeg ikke, jeg har former, og litt mage også. Det er liksom ikke gøy å høre.

Nei,vi er jo alle ulike i fasong og størrelse..Kan vi ikke være fornøyde med det,uten å si slike ting;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...