Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 Er så usikker på hvor mye jeg skal kle på lille jenta mi på 10,5 mnd nå om dagen. Har vært knallvær her om dagen, slik at jeg bare har gått i knebukse og t-skjorte, men er så redd for den sure trekken når det gjelder lillejenta mi. Men vil heller ikke ha på henne så mye klær så hun nesten koker heller... Noen som har noen tips til meg..??
Itsrejk Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Jeg synes også dette er vanskelig nå, spesielt siden det gjerne blåser! (Bor i Midt-Norge.) I går var vi på tur i fjæra, og det var varmt og godt - men en del vind. Småtten min (3,5 mnd) hadde på seg tynn ull-lue, ullbody, ullstrømpis og ei sparkebukse i bomull. I vogna hadde han ei vogndyne, men jeg lot den ligge litt løst over ham, og bretta den opp litt sånn at den skjermet litt ekstra mot vinden. Når han var oppe av vogna var han i bæreselen, og da fikk han jo et lag ekstra som skjermet ham for vinden, og varme fra meg. Når jeg ammet la jeg vogndyna litt over ham, men det var like mye for å skjerme ham fra sola. Men ei på 10,5 mnd er selvfølgelig mye mer oppe uten å være skjermet i ei vogn da...så det er nok ikke mindre utfordrende å kle henne. Jeg ville ha brukt ei tynn lue i hvert fall, for jeg er litt redd for trekk på ørene til de små. Evt. en solhatt som dekker ørene. Ellers er jeg fan av ull, for den regulerer kroppstemperaturen best. Vindtett (i en eller annen form) er jo greit om det blåser mye. Ellers må vi vel bare kjenne i nakken på dem og følge med på om de ser ut til å ha det bra. Min erfaring er at for varme unger blir grinete og slappe unger...
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2009 Tusen takk for svar.. Har selvfølgelig alltid på henne lue, for er livredd for at hu skal dra på seg øreverk eller noe... Men det er så vanskelig å vite om jeg skal ha på strømpebukse, og bukese, eller bra bukse eller strømpebukse. Hu har skogstad flees jakke og bukse, men er litt redd for at buksen og strømpebukse blir fryktelig varmt..... Huff, må nok bare prøve meg fram ja... Men sant som du sier, varme unger blir grinete og slappe unger.. Vi bor forresten på østlandet...
Blå03, Blå 09, Rosa11 Skrevet 2. mai 2009 #4 Skrevet 2. mai 2009 Sønne min er 4 uker. Vi bor på østlandet og her har det vært varmt i det siste. Når vi triller tur har jeg på langermet body, sparkebukse/bomullsbukse, sokker og en litt tykk bomullsgenser/jakke og en tynn bomullslue (når det har vært litt vind ute). Og dyna over der igjen ) Han er varm av seg, har prøvd på noe mer klær, men da renner han vekk. Det er jo som regel lunt og godt nedi vogna, så de er ikke så utsatt for været som oss ) Har forøvrig fått beskjed av helsesøster at det er bedre å kle på for mye enn for lite. Er de kaldr, så sier de ifra... Men blir de for varme blir de ofte slappe og søvnige. Prøv deg frem, du finner fort ut av om hun fryser eller ikke ) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå