Solståle med 2 prinsesser Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 Jeg er 35+2 og har i flere uker hatt mensmurringer og nedpress i tillegg til kynnere. Jeg lurer på om dette er helt vanlig så mange uker før termin? Er dette bare modning eller evt tegn på tidlig fødsel? Jeg er 2.gangs fødene men forrige gang startet fødsel med at vannet gikk 4 uker før termin, uten alle disse tegnene så har ingen erfaring her..
Solståle med 2 prinsesser Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #2 Skrevet 2. mai 2009 Ingen andre med erfaring her??
benedicteh Skrevet 2. mai 2009 #3 Skrevet 2. mai 2009 Jeg har også mye mensmurringer og nedpress, endte for et par uker siden i premature rier, og hadde da modnet veldig. Riene ble stanset på sykehuset. Etter det har jeg hatt enda mer av vonde mensmurringer samtidig som kynnere og innimellom nedpress, skulle gjerne visst om dette betyr at jeg har modnet ytterligere... Andre som vet?
på overtid og super klar=) Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 jeg er nå 33+5 har gått med mensmurring som kommer og går siden uke 27-28, har ikke vært til noe underlivsundersøkelse men en ul i uke 28(alt bra) og snakket litt med føden om det pr.tlf...de sier at det er mer vanlig å kjenne dette når man ha født før..(venter også nr 2) jeg gikk 2dager over termin sist å da tror de at jeg går ut tiden..kjenner forresten at kynnerene har blitt kraftigere siste uka... er en spennende tid fremover..har tenkt at det er greit å ha ting klart snart for føler på meg at hun har tenkt å komme noe før siden jeg går med de murringen..men aner jo ikke...lykke til=)
ei lita tulle født 31.01.11 Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 Ser du skreiv dette på fredag så veit ikkje om du har fått sjekka det ut...Har hatt det som deg eit par veker (minus nedpress)-og jordmor sa på kontroll f.dag for to veker sidan at visst eg opplevde å få meir mensmurringer og meir kynnera så skulle eg ta kontakt med sjukehuset mitt. Ignorerte det vel litt desse to vekene, har hatt nokre dagar med murringer og sånn. Men på fredag (på langhelg på den andre kanten av landet!) så vart det meir murringer og kynnera enn nokon gong Så då ringte eg mitt sjukehus for å høyre om dei ville sjekke dette når vi skulle komme heim igjen på s.dagen (i dag). Dei ville at det skulle sjekkast med ein gong, så eg måtte ta kontakt med nærmaste sjukehus. Som sagt så gjort...Trudde eg ville bli sendt tilbake på hytta igjen same kveld, og at det ikkje ville vere noko gale. Men det blei påvist forkorta livmorhals og noko dei kalla "nebbing" (eh,skjønte ikkje _heilt_ kva det var). Dette var altså fredag kveld, og no ligg eg her på sjukehus med drypp i armen og fått lungemodningssprøyte til mini'en...Mor mi har født alle fire ungane sine for tidleg, så det var vel kanskje derfor dei vertfall ville at eg skulle sjekkast ut. Men det hadde vertfall noko føre seg visste det seg...
ei lita tulle født 31.01.11 Skrevet 3. mai 2009 #6 Skrevet 3. mai 2009 Ps! Eg ville altså ringt føden berre for å høyre kva dei sa der! Du har jo eit par veker igjen før dei reknar at babyen ikkje er prematur om h'n blir født! Eg er 32+6 i dag...
Solståle med 2 prinsesser Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. mai 2009 Takk for svar! Ting tok seg opp i går så da var jeg inn på føden for å få dette sjekket. Premature rier men heldigvis ikke effektive rier. Når en er over 34 uker så stoppes ikke fødsel lenger, så fikk beskjed om å dra hjem og holde meg i ro med masse hvile (ikke så lett med en jente på 15 mnd i huset) Jeg merker jeg får tak i rygg/mage med en gang når jeg reiser meg og går, så har lagt masse i dag. Jeg håper at jeg klarer å holde på babyen noen uker til enda. Ser jeg i farten har lagt til en ekstra uke da jeg skrev innlegget, jeg er 34+5 i dag (og ikke 35 som jeg skrev) ting gikk vist litt fort.. hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå