Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 sønnen min er hos sin far annenhver helg. faren hannes bor 2 1/2 time unna oss. og det som skjer da er at eg leverer han på fredagen. må og ta ferge over med han og faren hannes møter meg på ferge kaien. det som er problemet er at. eg må i løpet av den helgen betale 400 kr i bom. rundt 150 kr i bensin og 100 kr for billetten på fergen. dvs. 650 kr de to helgene i mnd som BF skal ha sønnen sin. for BF tar det 40-50 å kjøre til kaien for å hente sønnen sin. det koster vel ca 100 kr i bensin for en helg. og han tar fergen over på søndagen og leverer han til meg på kaien, uansett så legger han vel ut 200 kr på en helg for å se sin sønn. mens eg må legge ut 650 kr for en helg. eg synes det er ganske så urettferdig. noen som har noen ideer om hva eg skal gjøre? det sliter veldig på min økonomi sånn som det har vert i 1 år nå.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 Det skal deles prosentvis etter inntekt. Så om han tjener mer enn deg, så skal han betale så mye mer enn deg. Legg sammen deres inntekter, og regn ut hvor mange prosent din inntekt utgjør at dem samlede summen. Den prosenten bruker du i å regne ut hva du skal betale av reiseutgiftene. Og resten skal BF betale:) F eks: din inntekt 100 000 +fars inntekt 200 000 =samlet inntekt 300 000 300 000 * X/100 = 100 000/100 3000X=1000 X=33,333333 Du skal evt da betale 33,33% av utgiftene. Resten skal BF betale til deg i kontanter, eller overføre til din konto. Dette er ikke med i bidraget, og skal tas utenom.
missy mamma til jonatan Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 tusen takk for svar men hvordan skal eg gjøre dette når BF er arbeidsledig. han kom ut av militæret i oktober i fjor. fikk seg jobb i 2 mnd og nå er arbeidsledig? alt smeller på meg virker det som .
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #4 Skrevet 1. mai 2009 Tja, si det. Egentlig er det samværsforelder som skal hente/bringe ved samvær, om ikke annet er avtalt(skriftlig). Så du kan jo bruke det;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå