Gå til innhold

To tette og utstyr? tips!?!?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer litt på noe her! Håper dere vil gi noen tips! Får to tette (23mnd mellom) og lurer litt på om vi

- trenger søskenvogn evt en søsken-paraplytrille?!?

-hvilken vogn som er god til søskenbrett?

(3hjuling? lufthjul? luftkanalhjul? 4 hjuling?)

osv..

kom igjen :)) heelp me!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lånte en søskenvogn, og den ble nesten ikke brukt. Hadde ikke investert mye penger i en søskenvogn tror jeg, men eldste vår var glad i å gå og det var bare i helgene vi kanskje hadde bruk for den. I ukene stod han på simo kombivogna vår, det første året til minsten.

Skrevet

ja er liksom så usikker for han har prøvd fetterens søskenbrett og syntes d var stas! Og han liker godt å gå! er sååå usikker på vogn denne gangen. er veldig kresen på vogn og er av dem som ikke finner den jeg vil ha og har byttet maaange ganger allerede! Finnes d et alternativ til simo som ikke er like tung?!?!?

Skrevet

Vi får 2 tette, ca 26 mnd mellom, vi har gått til anskaffelse av en teutonia team s4, som vi skal ha dem i.. Dette fordi at vi kommer til å gå mye (mamma skal ned i vekt) og at vi kommer til å bo i kalde nord norge ved kysten..

3 hjuling vil jeg ikke anbefale, er så ustødig.. Hørt fra flere at disse lette 3 hjulingene har lett for å tippe bakover..

Vi travet inn og ut på forskjellige butikker med forskjellige vogner og spurte hull i hodet på ekspeditørene..

Vi satte storebror i med div poser og fant ut at teutonia passet oss, siden den har den bredeste sete, samt at det var plass til en mykbag..

Vi fant ut at voksipose var bare å glemme, så vi tittet litt på arctic dunpose, den kostet 1600,- i butikken.. Da jeg kom hjem tittet jeg på nettet og fant samme posen på babycare til 899,- så jeg var snar med å bestille 2 stk..

Vi har stående en simo bagvogn og emmaljunga city cross som også vil bli brukt..

Skrevet

mm... har vært redd for at en trehjuling ikke er like gunstig for ståbrett! Jeg blir nok værende en del alene med barna på ettermiddagen da sambo har en tidlig og en sen uke! Er bare så mange utgifter dette! hehe.. da må jeg først ha en robust vogn i starten til baby med ståbrett samt søskenvogn og så en ny lettere sportsvogn når babyen vokser til! DYRT.. jau jau... hvor er lotto penga?

Skrevet

Har du ikke en vogn du kan bruke i starten etter førstemann? Det er uansett tungt når en skal drage på to barn:)

Skrevet

mmm jeg har en gt safari sportsvogn nå! syntes den er kjempe god, men føler den er litt for lite lun for en baby samt den er vendt fra meg! Vurderer å kjøpe en brukt simo for starten (får barn i august så trenger en lun en) og så gå tilbake på gt'en når våren kommer! Tror jeg stresser litt fordi sambo er rimelig lei av mine innkjøp og salg av vogner hehe!!!

ser for meg at jeg skal gå litt med begge barna men på en annen side så blir jo ettermiddagen sikkert brukt på lekeplass og da trenger man jo streng talt ikke søskenvogn!!

er utrolig vanskelig dette! får kanskje bare rydde ut av boden og kjøpe en av hver :) hehe...

så spennende med du som skal ha tvillinger da.. blir mye dobbelt opp på deg :) hehe

Skrevet

Blir akkurat to år mellom mine minste, og har kjøpt GT safari søskentrille på tre hjul. Dette fordi jeg går masse lange turer med ungene mye i by men og i litt mer ulendt terreng, og ikke disponerer bil til daglig. Vi er gjerne ute hele dagen, så eldste hadde vogn med på tur til avlastning til hun var nesten 4år...

Ellers har jeg kjøpt brukt seng til 50,- da mini forstatt sover i sin grindseng og jeg har IKKE lyst å slippe henne løs fra sprinklene på lenge ;)

Skrevet

Dette er vår nr 4 så vi har vogner fra før.. bruktmarkedet er en god ting å ha når man slit økonomisk, noe vi vet alt om, både jeg og sambo er uten arbeid for tia..

Vi fant vår teutonia på en butikk som skulle legges ned og fikk vogna billig, så derfor ble det billigere enn å kjøpe brukt..

Får du feks tak i kombi/duo vogn så har du sportsvogn senere, samt du kan titte etter søskenvogn.. Vet at dette kan du få tak i for 3-4000,- kanskje billigere også..

Jeg har lett mye i det siste etter vogn.. Finner du vogn som er et stykke unna til en rimelig penge så går det an å spørre om de kan sende.. Får ikke verre svar enn nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...